Un mar de foc

Si em vaig llegir el primer de “Et donaré la terra”, no podia evitar acabar llegint el segon de “Un mar de foc”. Així que al cap de molt després que fos publicat em vaig decidir a comprar-lo.

rimer de tot em va costar trobar-lo, ja que feia temps que havia estat publicat i ja no es trobava als aparadors de les llibreries. Però anant de llibreria en llibreria al final vaig poder trobar-lo a una de Barcelona. Havia de trobar-lo en edició de tapa dura, més semblant possible a l’edició que havia aconseguit del primer llibre. M’agrada tenir-los en aquest format ja que tot i ser una mica més cars (tampoc massa més avui dia), donen un caire més solemne a la lectura i per tant si el llibre el crec prou important m’interessa guanyar aquest punt.

a sorpresa però va ser que amb aquest segon llibre l’edició no era tan rústica com la primera. Les pàgines estaven perfectament cisellades, la tipografia impresa amb exactitud,… Es notava que ja no era la imatge tan “singular” de l’anterior llibre. Però si volia saber com continuava la història això no era un impediment per llegir-lo, ni molt menys. I veient el caire del relat i de com els personatges havien evolucionat i pujat en “categoria” potser per això se’m justificava que aquesta edició fos més “pulcra”. A més, el detall de les lletres capitals encara seguia aplicant-se per tant almenys en la lectura tot seguiria la pauta de l’anterior llibre. Els capítols eren igual de breus i àgils per tal de fer una lectura ràpida i cavalcada de les diverses trames de l’argument.

ixí que vaig iniciar la lectura del llibre “Un mar de foc”, i tal i com m’havien esbombat alguns lectors de la primera edició, les escenes impactants no van tardar en aparèixer en el relat. Però no m’importunava massa, ja que d’alguna manera m’havia d’atraure el relat o no veuria la necessitat de continuar llegint sobre una història que per mi ja havia quedat ben relatada en el primer llibre. I ho va aconseguir, ja que me l’he llegit també aquest d’una tirada i no m’ha acabat decebent pas, i això que aquesta vegada no tenia tot un estiu per llegir-me’l amb calma sinó que em vaig trobar llegint-lo ja en ple setembre i octubre quan estava prou ocupat amb les classes del màster. Un voluminós llibre que no esperava acabar-me’l a temps perquè en els inicis m’ho prenia amb molta dilació, però que com més el llegia més avançava fins que al final amb pocs dies em va volar de les mans.

l que més em va sorprendre de bones a primeres fou que en aquest segon llibre les descripcions eren més extenses, més detallades, es notava un major interès per ser rigorós en el que es volia exposar. Realment sorprenent quan es detallen vestimentes, armadures, i peces per l’estil, on el vocabulari arriba a ser tan extens que el diccionari et crida. Queda del tot palès aquest interès per a l’exactitud i profunditat dels detalls quan vaig descobrir que s’havia consultat una bibliografia de nou bastant extensa, malgrat que el número de pàgines del relat no era pas més voluminós que en el primer llibre. Anima bastant el saber que l’autor ha volgut documentar-se prou bé sobre tot el que explicava i que per tant el que llegeixes és prou probable que pogués succeir.

otser hauria d’acabar dient com m’he quedat un cop acabat el llibre. Doncs m’he quedat bastant satisfet, les històries eren força entretingudes, els personatges ja coneguts mantenien en gran part el seu encant de l’anterior relat (llevat de Martí que m’ha semblat molt esquerp respecte l’anterior llibre tot i que se li excusa perquè no para de rebre daltabaixos),  i la història era prou àmplia, tot i que no m’ha semblat tant aventurera com en l’anterior llibre ni l’àmbit on transcorre l’acció tant ampli. Podríem dir que és un llibre sobri, que compleix i que ens permet conèixer un nou final dels Barbany.

Fitxa del llibre:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rotlle-genealogic-ramon-berenguer-II-de-barcelona.jpg

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en General, Llibres i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

