Insult, Ineficàcia, Ineficiència, Inutilitat,… Incertesa

Conductors d’autobusos crispats, línies de transport públic agonitzant per falta d’inversions (mentre el govern subvenciona la compra de transport privat), una flamarada ataronjada il·lumina el paisatge nocturn urbà,… Ep, però encara hem de pensar que tenim sort.

Sous inflats en les direccions de bancs, subvencions enormement escandaloses i sense obligada justificació a partits polítics i molt més a les seves opaques fundacions (una notícia més detallada), apropiació indeguda i injustificada a més d’ocultada dels diners dels impostos per a actes privats,…

Sota la premissa “el fum és progrés”, podem anar veient com se’ns està mentint una vegada darrera l’altra, com a força de no dir què no va, anem perdent oportunitats de superar el toll de fang en el que ens anem enfonsant. I no senyors/es, el fum no és progrés, el fum és ineficiència d’una combustió. No sabré gaire de ciències, però si m’expliquen bé els processos, puc entendre que quan un procés produeix una cosa inútil, com més produeixi aquesta cosa inútil, més ineficient és el procés (com quan s’escalfen els transformadors dels aparells electrònics de casa). Convivim amb bombes atòmiques en potència, mentre qui en teoria té el poder per apostar per les energies renovables ignora reiteradament els èxits d’aquestes.

Benvinguts a la vida “regalada”. Sort que encara veiem alguns casos de gent que s’aixeca i respon, per exemple. Però també ens han desaparegut grans persones.

I què em passa a mi? M’és difícil pensar en un futur. Es fa complicat pensar en un present. Fas, crees, construeixes, però és complicat que acabi sortint quelcom de profit. Mirar, veure, recordar, ennerviosir, pensar, capficar-se, entristir-se, deprimir-se,…

Fer feliç algú per uns instants, rebre l’agraïment, marxar i tot seguir igual. Intentar fer el bé, reflexionar sobre el mal, qüestionar-se l’existència, estar molt cansat. Cansat i més cansat, nerviós i més nerviós,… I em parlen de tu, i em parlen,… altre cop aconsegueixen més fàcilment afectar-me només amb paraules. Acabaràs sent una persona més de les que m’és difícil relacionar-m’hi? Veien-te passar, veure que no em diràs res ni jo tampoc a tu. Podria plantejar-me desaparèixer ara i tot seguiria igual. I torna. Tot torna altre cop, sembla que res tingui ganes de canviar.

I què més? Jo no hi sóc, tu no hi ets, ells no hi seran, què ens hi queda per fer aquí? Torno a tenir tremolors, el meu cap ha tornat a crear-se paranoies, em faltarà medicació i no veig el moment d’anar al metge.

P.D: Eviteu recriminar-me res dels enllaços que hagi pogut posar, els he agafat “a dit”, no són tampoc els més significatius per justificar el que dic. Si teniu ganes de destrossar el que dic publiqueu una entrada al vostre blog, si voleu aportar una observació podeu publicar un comentari.

Aquesta entrada s'ha publicat en de mi, Depressiu, General i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Insult, Ineficàcia, Ineficiència, Inutilitat,… Incertesa

  1. bobbin ha dit:

    Si et serveix d’alguna cosa, per a la primera part, m’agradaria deixar el raonament al que vaig arribar quan em vaig sentir com tu: El temps, ara que fa quaranta anys que queden quaranta anys perquè s’acabi el petroli crec que m’ha demostrat que tots aquests problemes, dels quals els polítics s’en fan vitola per a defensar un model (ecologista o conservador), només s’acabaràn quan facin del verd de la natura producte rentable en el verd del bitllet. Llavors estarem parlant de un pastís i no d’un pastisset per a repartir. Poc més importa.

    De la segona part, no sabia si comentar perquè no tinc clar si pretenies obtenir resposta o tot plegat era retòric. Però sovint el mon es torna molt difús, la gent no sembla estar a l’alçada de les expectatives i al final un es col·lapsa perquè sembla que no va enlloc. I altres dies tot el contrari, sens merèixer. Al final el que romàn son les coses segures, les més senzilles.

    Bones festes!!

  2. aniol ha dit:

    @bobbin: Exacte, fins que no hi vegin rendibilitat capitalista poc en podem esperar d’ells, però tenia ganes de vomitar tot això.

    Res, la segona part és bastant críptica. Espero que tinguis raó i romanguin les coses segures i senzilles.

  3. bobbin ha dit:

    ei t’has adonat que els amics de les arts fan servir la mateixa plantilla que tu?

    http://elsamicsdelesarts.wordpress.com/

  4. aniol ha dit:

    @bobbin: Doncs no, no havia visitat mai el seu blog. De fet aquesta plantilla va ser molt popular en el seu moment perquè oferia moltes opcions de personalització.

Deixa un comentari

