Les meves recomanacions anticrisi

Ja feia temps que anava recopilant enllaços, i demés sobre aquesta crisi que alguns tant anunciaven. Però no, no els utilitzaré pas en aquesta entrada.
També portava ja força temps sense publicar res al blog. Però no em convencen encara algunes entrades que tinc pendents d’acabar, així que em disposo a fer una entrada senzilla i entretinguda poc reflexiva.

Ho vaig dir utopiq, i aquí ho tens, les meves recomanacions anticrisi:

  • Cultivar: Has pensat mai quants pinyols, quantes llavors llences a les escombraries? Potser podries plantar-les. Et dono dos motius a favor: 1. els cactus que fins ara omplen el teu balcó o pati tindran menys espai i amb sort encara voldràs eliminar-ne un (això espero, perquè mira que és trist que només sàpigues fer créixer cactus). 2. Possiblement en la teva vida no escriguis un llibre (val sí, escrius un blog), ni tinguis un/a fill/a (no si valen les teves “creacions informàtiques”), però ja hauràs plantat alguna cosa, potser no un arbre, però la cosa és que sigui vegetal.
    Jo ja tinc un nesprer ben crescut (no vegis què fàcil i ràpid creix) i sembla que alguna plançó en pot sortir dels pinyols d’alvocat. Si et preguntes com els regaràs, pensa en la quantitat d’aigua que llances per l’aigüera al bullir qualsevol menjar, però abans deixa reposar l’aigua i no la tiris bullint a la planta.
  • Entreteniment: Com que tindràs força temps lliure, pots començar a classificar i etiquetar tota la música que tens a l’ordinador, i si pots les fotografies. No si val que facis com jo i utilitzis el MusicBrainz Picard per fer-ho, ja que llavors et sobrarà temps lliure.
  • Coneixement: Pots pensar en matar el temps lliure ampliant els coneixements de la Wikipedia. Val, no ho faràs, però i de la Frikipedia? Segur que sabries inventar-te afegir alguna cosa que encara no surt a l’article de Empar Moliner, Chupa-Chups, o el Flameado de Moe.
  • Vivència: Vam poder veure una 2a guerra a l’Irak per als que ens vam perdre la del Clinton, després quasi bé vam poder veure la 2a versió de la Guerra dels Balcans,… I ara podràs viure en tu mateix allò de “a la meva època una televisió ens costava ‘x’ jornals…”. Així que asseu-te on puguis i viu intensament el temps que tardaràs ara en tornar a consumir en desmesura. Una cosa bona: Ja no hauràs d’assentir indiferentment quan tornis a sentir les penúries dels teus avantpassats quan s’havien de comprar qualsevol cosa: el sofà, el cotxe,… Ara podràs ser tu qui dirà “ui, si haguessis viscut l’any 2009, sabries com les passàvem”.

Ja sé que no superarem així la crisi, però mira, quan a un el saturen, acaba sortint l'”excés” per algun lloc o altre.

No se m’acudeixen ara mateix gaires idees més, així que passo la paraula a… A per exemple, tu. Sí tu, qui ara acaba de llegir aquesta entrada. Pots deixar un comentari, però si has d’escriure una resposta molt llarga fes-ho en forma d’entrada al teu blog.

Aquesta entrada s'ha publicat en de mi, General i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

9 respostes a Les meves recomanacions anticrisi

  1. tresblau ha dit:

    De moment tinc feina fins a l’estiu i algun impagat, pero no molt gros. Espero no arribar a l’extrem que ens proposes.
    Ben pensat, sempre que sents parlar de la crisis em ve al cap els nostres avantpassats que es criaven en una masia amb terra per cultivar i bèsties per alimentar-se i treuren recursos. Com a mal pitjor podem tornar al camp.

    Records maco que feia temps que no ens parlavem!!

  2. ddriver ha dit:

    recopilar la fitxa tecnica de tots els partits que he vist al camp nou els ultims 30 anys,esperem que no acabi abans la crisis

  3. esther ha dit:

    hehehe… jo tinc un presseguer, que el vaig plantar quan tenia 4 anys, i ara 18 anys després ja dóna fruits (han hagut de passar molts anys, eh!). La meva aportació anti-crisi? El que vull fer és classificar totes les meves fotos (les que valen la pena) i posar-les etiquetades a Flickr. Però a mi mai no em sobra temps 😦

  4. aniol ha dit:

    @tresblau: Doncs no estaria malament tornar al camp. Depèn de com potser provo de fer-ho a l’estiu a veure com va.

    @ddriver: Jo estic per recopilar els vídeos del Núñez de Crackovia i guardar-los ben guardats, per possibles futures temporades difícils.

    @esther: El meu nesprer ja fa 2 metres. 😀 El vaig haver de podar si no em feia tenir complexe d’inferioritat.
    Jo la música més o menys ja la vaig tenint classificada, però el tema fotos ja és un tema més complicat, ja que hauria de fer una bona tria de les que vull conservar i les que no caldria que conservés.

  5. bobbin ha dit:

    A mi m’agraden els cactus. A Barcelona té molt mèrit que creixi alguna cosa al costat de la gran via. Encara que si dona el solet i el lloc és bo… no crec que es cultivin pinyols, precísament xD.
    Aportació anticrisi: Recuperar l’esperit dels 90 amb el “Paga Pujol”. I no ho canviem per Montilla. Pujol fa més gràcia. I ja que tornem als 90, tornem a la música dels 90. Tornem a les samarretes “de ta germana” típiques del pelao, que ensenyaven casi el melic, pantalons de xandall adidas i rapades de cabells fetes a casa deixant només el cendrer . Amb aquests looks vinguts a menys, segur que t’estalvies un parell de temporades de la moda.

  6. eva ha dit:

    Home lo d’ampliar coneixements de la frikipedia a mi em tira força eh? XD

  7. aniol ha dit:

    @bobbin: Jo estic més cap al sud, i aquí des de fa anys que a tot arreu hi posaven cactus i derivats d’aquests. Ara sembla que van sent una mica més originals.
    Hosti, jo he variat una mica a l’hora de vestir, i la roba antiga ja no la tinc. 😦

    @eva: Clar que sí, és molt divertit i total no cal que justifiquis ni argumentis res, tu ho poses i ja està.

  8. Carles ha dit:

    La veritat que com a estudiant.. diria que sempre he estat en crisi xDDDD, però un bon mètode per superar-la és llegint blocs :D!

  9. aniol ha dit:

    @Carles: Doncs sí, distreu una estona. Tot i que ara l’oferta cada cop està més diversificada.

Deixa un comentari

