un Tumblr

Suposo que ja us haureu adonat que porto setmanes sense publicar periòdicament. Per falta de temps lliure aquest quadrimestre no puc dedicar al blog tot el temps que voldria.

Al final he decidit crear un Tumblr: http://aneolus.tumblr.com

Què és un Tumblr? La Wikipedia en té una bona definició, però per dir-ho a la meva manera:  Un Tumblr és un mini-blog, on no tens el límit de caràcters (com sí passa amb els 140 en el cas de Twitter o Jisko) i a més pots penjar-hi d’una manera fàcil enllaços, vídeos, imatges, cites,… Vaja, que quan no vols omplir el teu blog amb entrades curtes i banals sobre coses curioses que et vas trobant (per falta de temps per redactar extensament), et crees un Tumblr i allí hi vas penjant directament el que et trobes.
A més Tumblr et permet incloure el fil RSS d’altres pàgines i així per exemple quan publiqui algun article al blog (en un futur indeterminat), apareixerà un enllaç també al Tumblr cap a la nova entrada del meu blog. I també et permet triar un tema visual, o crear-ne un tu (molt similar a Blogger, per exemple).

L’única pega (si és que se’n pot dir pega) és que no es poden posar comentaris al Tumblr. Però vaja, que amb sistemes com Disqus (o el Haloscan que l’Eva coneix també) i similars això si un ho vol es pot solventar. Jo de moment no he posat cap sistema de comentaris allí, però vaja que si m’ho demaneu no diré que no.

Us preguntareu: I ara què faig, segueixo el blog o el Tumblr? Doncs no sé, depèn de la curiositat que tingueu. Tinc força esborranys guardats al blog, per tant que hagi creat un Tumblr no vol dir que me n’estigui cansant del blog, sinó simplement que per aquest període en que estic més ocupat he volgut provar una alternativa ràpida.

Aquesta entrada s'ha publicat en General, Internet i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a un Tumblr

  1. tresblau ha dit:

    Paso per saludar-te i saber mutuament que som vius. També vaig de cul aquests dies!!

    De tant en tant va bé fer canvis o provar coses noves, t’ho dic per experiència.

  2. aniol ha dit:

    @tresblau: Gràcies per passar-te. A veure si amb el temps se’ns va calmant tot plegat i podem “llegir-nos” més.
    Doncs sí, sempre està bé provar coses noves quan en tens ganes i oportunitat.

  3. purideta ha dit:

    Cap al Tumblr que m’en vaig!

  4. Adri ha dit:

    Ja li donaré algun cop d’ull… 😉

  5. Quim ha dit:

    Si però per comentar blocs no te’n falta 😉 ;).

    Respecte el tumbir conec que el fa servir i tinc la sensació que és molt còmode si tens més d’un bloc i vols acabar fent una bona barreja. Bé, jo el trobo útil però de vegades amb tanta info et perds 😛

  6. aniol ha dit:

    @purideta: per allà ens veurem de moment.

    @Adri: 😀 Oi tant, mira-hi el que vulguis.

    @Quim: Home, si m’agraden les entrades dels blogs i tinc uns minuts no em fa res comentar. Però per redactar, revisar i publicar entrades acostumo a estar-m’hi més de mitja hora.
    I Exactament. És quelcom que he descobert, que amb Tumblr unifiques tots els altres blogs, i demés espais amb fil RSS en una sola pàgina. És una de les coses de les que voldré parlar en futures entrades, el fet que la gent ja no publiqui en un sol blog sinó que hagi diversificat els espais on publica.

  7. Maky ha dit:

    M’agrada la idea d’utilitat que li has donat al tumbrl, jo vaig crearme un compte i no el faig servir, però ara em plantejaré fer una cosa similar a la teva

  8. aniol ha dit:

    @Maky: No enganxa tant com el microblogging pur i dur, però és molt més senzill de fer servir i trobaràs forces manuals sobre com gestionar-lo i demés a la web oficial.

Deixa un comentari

