Tornem-hi…

Ja som a setembre… Potser per finalitzar aquest estiu podríem anar fent un repàs a tot el que hem anat fent, també a internet. Ho sento pels que vingueu de Jisko, però el tema d’entrades bilingües encara no m’ho he proposat. 😦 Instal·larà Bloctum el qTranslate? De moment ni els hi he comentat. Per la meva banda no estaria malament.

Aquest estiu vaig començar a utilitzar més sovint el Songbird i a posar-hi tot d’extensions: per veure les portades dels discs, per veure biografies i vídeos dels grups, per veure les lletres de les cançons,… Al final s’ha convertit en una mena de gran aparador on hi tinc la música tota classificada i des d’on puc escoltar tant música que tinc a l’ordinador com d’altra que està penjada a internet. Alguns/es direu que ja hi ha l’Itunes. Però si no me’n fio de MS i no gaire de Google, com me’n fiaré del que fa l’iTunes d’Apple (més ara que envia dades del que hi fas o escoltes)? Millor tenir un programa de codi obert com el Songbird que a més m’ofereix buscadors gratuïts des d’on descarregar música de tot tipus.

A principis d’estiu el tema de Last.fm m’anava tirant bé, però amb l’actualització de l’extensió del Songbird d’audioscrobbler, sols m’apareixia al perfil la cançó que estava escoltant en aquell moment però no pas les que havia escoltat abans… Vaja, que una llàstima estrenar la versió 0.7 d’aquest reproductor de música amb aquest entrebanc. Però res, just ara a finals de vacances trobo als comentaris de l’extensió la sol·lució al problema. Resulta que amb l’actualització ocorria algun error i per això deixaven de registrar-se les cançons. Ja està sol·lucionat i com podeu veure, a Last.fm ja se m’hi queden registrades les cançons que escolto.

Per últim, he instal·lat Ubuntu a l’ordinador amb el Wubi. I aquí teniu una captura:

Captura Wubi>Ubuntu8.04.1

Ho havia provat amb un Windows XP fa un mes i no vaig trobar manera de desinstal·lar-lo després. Però fa uns dies vaig fer un segon intent a Vista i vaig veure que es podia desinstal·lar fàcilment. Així que la primera vegada que el vaig tenir instal·lat, vaig començar a jugar-hi i a fer tot tipus de proves fins que la pantalla es va quedar en blanc… Llavors vaig desinstal·lar-lo i el vaig tornar a instal·lar i ara ja ho uso de manera més “seriosa”, però hauré de començar a fer una purga dels videojocs que hi tinc instal·lats (que a GNU/Linux no es pot jugar? XD) que ja m’ocupen massa.

I com ja vaig dir a l’Esther (per cert, encara no sé quin dia ja estaràs instal·lada a Madrid),  potser podria posar un petit llistat dels blogs que he descobert aquest estiu:

  • saltenc (El blog d’en MAURICI): Un blog on l’autor et mostra una o dos cançons al dia. A mi m’és útil alguns dies que no sé quina música posar per revisar el Netvibes.
  • ion litio: Un blog sobre pel·lícules, videojocs, tecnologia, curiositats,… Però explicat a la manera dels fans d’aquests temes, emocionant-nos al recordar el que ens agradava d’algunes pel·lícules quan érem més joves, o explicar curiositats sobre els videojocs amb els que havíem jugat (o juguem encara).
  • El tentacle: Aquest el vaig descobrir a través del blog de la Menxu. Diguem-ne que a mi lo dels podcasts encara no m’ha enganxat, però els blogs amb tires còmiques alguns sí. Aquest és un blog on l’autor publica a més d’una tira còmica un text per acabar de completar el tema de que vol parlar. Força interessant vaja.
  • Garfield sin Garfield: Aquest el vaig descobrir a través de Menéame. És simple d’explicar: Imagina’t una tira de Garfield sense el Garfield. A vegades les coses més simples són les més originals.

Tampoc són molts blogs els que he descobert, però què hi farem, ja tinc el Netvibes prou saturat. 🙂 Suposo que ara tot tornarà a la rutina i acabaré tenint més feina en visitar els blogs.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en General, Internet i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

9 respostes a Tornem-hi…

  1. lluiski ha dit:

    eeei com va noi, quant de temps sense escriure jejejeje

    mmm quin gran llistat de blocs.. quan tingui temps els penso mirar tots!!!, jo no tinc cap bloc de nou, sempre visito els mateixos, els que coneix-ho en persona o si són de persones virtuals interessants, com aquests.. ei el fons de pantalla de la ubuntu la podries posar d’un altre color, aquest color verd queda un pel malament!!

    jo també acabo de tornar en el mon virtual!!! jo i el meu bloc

    fins una altre!!

  2. menxu ha dit:

    El Tentacle és genial!!! 😀

  3. Albert ha dit:

    Jo tinc el qTranslate instalat i et puc dir que va realment bé, això si, tens doble feina a l’hora d’escriure alguna entrada.

    Com a punt negatiu t’haig de dir que cada cop que actualitzes WordPress, qTranslate es desactiva ja que no està preparat per la nova versió; la solució està en modificar el fitxer version.php del WordPress i cambiar la versió. I quan l’autor del plugin treu la nova versió tornar-ho a deixar com està.

  4. aniol ha dit:

    @lluiski: Doncs sí, ha sigut un estiu més mogut del que m’esperava. 😀
    Tranquil que ara tinc de fons a l’Ubuntu el mateix que tinc al Windows Vista: el Wall-E! jejeje

    @menxu: Veus, n’aprenc força del teu blog. 🙂

    @Albert: Com que escric entrades un cop per setmana, més o menys tampoc em seria una gran feina fer-les bilingües.
    A més, WordPressMU s’actualitza amb menys freqüència que el WordPress, així que.
    Gràcies per explicar-ne la teva experiència.

  5. lluiski ha dit:

    Wall-E! ?? es un trunyo de peli!!! aaaaah

  6. aniol ha dit:

    @lluiski: Si és que en el fons sóc un sensiblero… 😀

  7. Chú ha dit:

    Me lo he leído en tu idioma y hasta creo haberme enterado.

    Ascolta Aniol, ascolta!

    me parece buena idea

    muá

  8. Chú ha dit:

    joder, aquí son todos catalanes, yo me voy no sea que me peguen

  9. aniol ha dit:

    @Chú: Ya os lo dije que si hablo siempre que puedo el catalán es porque acostumbro a estar rodeado de gente que lo sabe hablar.
    Pegarte? Porqué deberían pegarte? 😀 Simplemente aquí ves que todos hablan en catalán, porque el blog está escrito en catalán. Nada más. 🙂

Deixa un comentari

