Vas descobrint i: Escoltant

Una altra vegada torno a parlar de Jamendo. Sembla que el retrobament amb aquest “portal” va ser prou profitós i ja difícilment l’abandonaré.

He aprofitat una última oportunitat que m’oferien per marxar, aquest cop cap a terres valencianes. Com que durant un temps no estaré per casa deixo això redactat i us recomano música.

Estava acostumat a tenir com a àlbums afegits al meu perfil de Jamendo tot de música electro o ambiental. Però d’un temps ençà he anat aventurant-me cap els altres estils que ja comencen a anar prou servits en quan a música interessant a escoltar.

No, Really
Una música tranquil·la, aquell estil anomenat “folk & country” que sovint trobem representat per grups anglòfons i que en aquest cas no serà menys (tot i que “No, Really” està format per una irlandesa).

Una sola guitarra i una veu femenina, segur que acabareu trobant-ho com una alternativa a música de grups bastant coneguts (mal que em pesi Yael Naim, tot i que Yael acostuma a omplir les cançons amb sons de més instruments i la seva veu és més singular), va ens aventurarem a dir que algunes cançons recorden a Michelle Branch.

Jamis Young
Aquest el vaig descobrir quan es va saber que la seva cançó “Memories Child” estava a la Banda Sonora Original de la pel·lícula “The X-Files: I Want to Believe (X-Files 2)“.
No sé perquè m’ha recordat a cert disc del tal Fran Perea (sí, “el chico ese de la serie que parece que canta de verdad”), sobretot l’inici de la cançó How Far.

Freyrdaam
M’ha recordat bastant a Rein tot i que en aquest cas amb menys instruments i una veu més pausada.

Talco
I per últim deixem els més animats. Un estil que anomenen “combat”, ska” i uns quants noms més. Melodies ràpides, lletres ben atapeïdes.
Però el que m’ha fet més gràcia és la llicència que han posat al seu àlbum: “Pots copiar, distribuir, promocionar i tocar aquest àlbum sempre que tu: Esmentis el nom de l’artista i No alteris, transformis o creïs obres derivades basant-les en aquest àlbum”. Així dóna gust trobar música a Jamendo, quan saps que el mínim que t’oferiran és sinceritat.

I això és tot el que he escoltat aquests dies? Doncs no, encara hi ha una mica més. Però seria llarg d’explicar, millor llegiu el resum que vaig deixar a Last.fm.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Música. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Vas descobrint i: Escoltant

  1. PellRoja ha dit:

    jamendo un gran portal 🙂

  2. aniol ha dit:

    @PellRoja: Gran portal, però cal buscar bé que hi ha coses molt bones però es troben buscant.

  3. esther ha dit:

    Tothom em parla molt i molt bé de jamendo, però no m’hi acabo d’enganxar. Igual que last fm, els primers tres dies em va donar molt fort, però després ja no hi he entrat més perquè el reproductor aquell que t’has d’instal·lar sempre feia el que li donava la gana… Coses del meu pc 😛

  4. aniol ha dit:

    @esther: Jamendo et pot servir per exemple per quan has de posar música a un reportatge i demés, ja que de bones a primeres ja tens el permís dels autors de la música perquè la incloguis on vulguis (sempre i quan respectis la llicència).
    Jo de Last.fm, primer vaig provar lo del reproductor propi, però a l’igual que tu em feia el que li donava la gana. Així que el vaig desinstal·lar, i quan Songbird va treure l’extensió per a Last.fm la vaig instal·lar i ja està, podia enviar dades a Last.fm sense haver de tenir instal·lats tots els programes de Last.fm.

Deixa un comentari

