IBSN

Feia temps que em rondava pel cap. Per fi he decidit un IBSN per al blog.

Des de l’entrada que en va fer l’Adri, portava temps buscant i buscant algun número de 10 dígits com a IBSN.

Vaig intentar tot tipus de maneres. Per exemple la posició de les lletres en l’alfabet:

  • aneolus: 114515122119
  • aniol: 11491512
  • peixos: 1659241519
  • lluna: 121221141

I finalment he anat a buscar per la Wikipedia, fins que me’n he adonat que les coordenades geogràfiques tenen 10 dígits (o en poden tenir), així que he buscat:

  • Sant Aniol d’Aguja (que és el “meu sant”). En teoria la Wikipedia donava 42° 18′ 60″ N 2° 35′ 17″ E, però això eren 11 dígits. Fixant-m’hi, 60″ són ja un minut (almenys això encara ho recordo), així que es treia un dígit i ja tenia els 10 que buscava. Així doncs al final queda com 42° 19′ 0″ N, 2° 35′ 17″ E.

Passat a com demana la pàgina d’IBSN m’he quedat amb el 42-190-2-3517:

Internet Blog Serial Number 42-190-2-3517

I ja està, per fi podem donar per finalitzat aquest pas.

Sobre la llicència Creative Commons

El següent és un dels grans dilemes que em persegueix des que vaig posar una llicència a el que publicava en aquest blog. El tema de la llibertat amb les Creative Commons ha estat molt discutit i hi ha llargs articles que en parlen.

La discussió es basa en fins a on oferim llibertat i fins a on imposem l’ús de l’obra segons alguns termes.

Tal i com des d’un principi vaig fer amb les fotos que penjava a ipernity, m’he decidit per una llicència més lliure que la by-nc-sa. Em decanto per aquesta:

Si algú té alguna cosa a dir, que ho digui, que jo tampoc sóc un gran expert en el tema i acostumo a perdre-m’hi bastant. Jo de moment em sento convençut.

Sobre deviantART
I per últim, m’he registrat a deviantART:

De moment no hi he trobat ningú “conegut/da” així que si hi esteu registrats/des, podeu fer-m’ho saber. Hi tinc dos imatges pujades i tot un grapat d’imatges recopilades que he anat trobant per allí. També hi vaig escriure una breu entrada al “Journal” del perfil, per primera vegada trilingüe (en català/castellà/anglès bastant catet). M’ha agradat força el que he anat trobant per allí, llàstima que la presència de catalans/es no sembla que es faci veure gaire (o potser és que els d’altres països es fan notar massa).

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en General, Informàtica, Internet i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a IBSN

  1. eva ha dit:

    una pregunta estúpida….per que serveix tenir ibsn del blog?

  2. Adri ha dit:

    Eva, realment no serveix per res 😀 A buscant a wally també en tenim, simplement és simbòlic, ja que fa un temps es va demanar que s’oficialitzés l’ús dels IBSN, en paral·lelisme dels ISBN dels llibres 🙂

    Molt interessant el motiu del número, aniol!

  3. Pere Manel ha dit:

    jeje, mooola, em sembla ke men fare jo un d’aquestos IBSN, veurem si em deixa posar els numeros de perdidos o la serie de Fibonacci,jeje

    No estudies massa!!!

  4. aniol ha dit:

    @eva: Com molt bé diu l’Adri, serveix de poc l’ISBN. Vaja, el dels llibres també serveix de bastant poc, ja que et pots trobar amb llibres que tenen el mateix idèntic ISBN.

    @Adri: Gràcies. És que us vaig veure tant inspirats, que com a mínim volia currar-m’ho una mica.

    @Pere Manel: Ja et vaig dir, posa una llicència Creative Commons (la que més et plagui o et faci sentir més còmode) i també si vols pots fer-te un IBSN.

Deixa un comentari

