Alternativa Flickr

Fa un cert temps corria aquella informació de l’interès de MS per Yahoo!. Tota una riuada d’articles van començar a omplir els portals especialitzats, es van iniciar campanyes per a mostrar cadascú la seva opinió,… Un bon rebombori que avui ja sembla que no es recorda.

Incomprensiblement, la gent no té cap posició refractaria a dependre d’un sol (diguem-ne) “organisme” que li ofereixi tot: correu, missatgeria instantània, blog, galeries d’imatges,… I després passa el que passa, que han de córrer a buscar un “salvavides” quan algun dels serveis falla i per “efecte simpàtic” (com m’agrada aquesta expressió) el sistema del qual depenen completament els acaba deixant a l’estacada.

Per missatgeria instantània havia pensat fer-ne una entrada, però veient que és difícil convèncer d’usar Jabber (ni que fos recomanant començar per Gmail) degut a que fins i tot veig sovint usuaris de GNU/Linux usar encara el correu hotmail,… Vaja, que tinc un compte registrat a JabberEs per a usar el Pidgin amb Jabber, però el tinc per tenir-lo, ja que no m’hi connecto a no ser que hi quedi amb algú. Tot molt desil·lusionant, però així és perquè la gent ho vol i s’ha d’acceptar. Havia recopilat varis enllaços: Introducción a Jabber, Por que jabber sigue sin arrancar?, Abogando por Jabber: dos argumentos problemáticos, El porqué de Jabber: El “Messenger” no es la única forma de chatear!, Jabber | GPL Tarragona. Si us interessa us els podeu mirar. Si no doncs res, seguiu llegint.

Per al tema de crear-se un blog, coneixereu de sobres alternatives als portals més coneguts. I si no, tan sols cal buscar una mica.

I anem al tema que m’interessava per aquesta entrada:
Les galeries d’imatges
Tal com us apuntava a l’inici de l’entrada, hi va haver un cert temps en que una ombra planava per Yahoo!… D’aquell temps em vaig quedar amb un article de Genbeta que parlava sobre alternatives als serveis de Yahoo!, per si arribat el suposat fatídic moment algú volia salvaguardar-se, sabés on refugiar-se.
ipernity holidaysJo no era pas usuari de Yahoo!, però sempre m’havia agradat Flickr. I com que per publicar fotografies a Flickr des que ho va comprar Yahoo!, havies de crear-te un correu electrònic nou a Yahoo! doncs no acabava mai de donar el pas. Fins que vaig voler trobar en les alternatives que anunciava Genbeta algun servei que em permetés pujar fotografies amb les mateixes possibilitats que Flickr. D’entre els que deia Genbeta em vaig quedar amb: Ipernity.
D’Ipernity em va convèncer que no m’obligués a crear cap correu electrònic en cap servei en concret, que m’oferís la possibilitat de posar una llicència a les fotografies pujades, que tingués un sistema de permisos,… Tot el que pots demanar a un servei que t’ha de servir com a alternativa a Flickr. Així doncs vaig registrar-m’hi:

I n’estic prou satisfet, tinc ja pujats alguns àlbums amb vàries fotografies de diversos llocs. La llicència que vaig triar per a les fotografies va ser la de: Reconeixement-Compartir amb la mateixa llicència 3.0 Unported. Així que són d’ús públic i es poden usar pel que es vulgui sempre que s’indiqui que les vaig “tirar” jo les fotografies.

I per acabar dos de les fotografies que més m’agraden de les que he pujat:

https://i0.wp.com/u1.ipernity.com/u/5/36/38/1652790.fb4ecd1b1.m.jpg https://i1.wp.com/u1.ipernity.com/u/5/A4/ED/1699236.432c68d71.m.jpg

Ja sé que no es veuen gaire bé, però és que les vaig fer amb una digital una mica limitada, tampoc sóc un gran expert. A més, em quedo més en els detalls com els que veieu en les dos fotografies que no pas en grans plans i panoràmiques.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Internet. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a Alternativa Flickr

  1. Aljullu ha dit:

    Fins ara utilitzava Flickr (que també et permet posar llicència i tenir un sistema de permisos ¬¬) però veient que l’ipernity està en català li faré una ullada. Merci!

  2. aniol ha dit:

    Me’n havia oblidat de dir-ho, Ipernity està en català i trobes usuaris catalans que són bastant actius. El que encara no pots fer és fer consultes al servei tècnic en català, però sí en castellà.

  3. caterina ha dit:

    què tal és el flickr? ara wordpress ho té com a opció per a posar-lo al nostre blog. jo la veritat sempre carrego les imatges que tinc guardades a l’escriptori. Potser estic cometent una greu errada en quant a espai… No ho sé 😀

  4. aniol ha dit:

    No uso Flickr per les raons que dic a l’entrada (dependència de Yaho)!,…).
    A Ipernity pots penjar imatges i després inserir-les en les entrades del blog tal i com he fet jo amb aquesta.

  5. Wostin ha dit:

    Ei Aniol!

    Estas fet un crack nano!! Fas unes entrades molt treballades (fins i tot sense apèndix 😉 )

    Jo no soc gaire partidari de les galeries de fotos virtuals, doncs no tinc motiu per utilitar-les, però l’alternativa que expliques de l’Ipertiny és molt interessant.

    Una abraçada, i endavant!

  6. aniol ha dit:

    Wostin: Gràcies, s’intenta, però es fa difícil sense calmants.

    Jo no sóc pas partidari dels fotologs amb fotografies d’un mateix (jo almenys no en faig ús), però sí que un pugui oferir fotografies que ha fet, amb una llicència que permeti a d’altra gent utilitzar-les pel que vulguin.

  7. Álvaro ha dit:

    No coneixia Ipernity! A veure si algun dia trec temps d’alguna banda i hi puc fer una ullada. De moment deso les fotos que faig en una instal·lació que tinc de WordPress amb la qual ja faig el fet 😉

  8. aniol ha dit:

    Álvaro: Fes-hi una ullada, jo ja afirmo que és una alternativa prou bona a Flickr.

  9. pqs ha dit:

    Per cert, sabíeu que Ipernity és també en Esperanto i que la comunitat esperantista hi és molt activa?

  10. aniol ha dit:

    pqs: És que no sé Esperanto, ja em vaig quedar amb el que estigui en català.

  11. pqs ha dit:

    simplement ho deia com a dada curiosa.

  12. aniol ha dit:

    pqs Gràcies per la dada, perdona si t’he semblat brusc. 🙂

Deixa un comentari

