D. St. Patrici 08

Al final he trobat un tema a escriure que no sigui el recurrent per massa gent des de fa temps.

https://i2.wp.com/img175.imageshack.us/img175/8181/irishcloverwq4.jpg

El dia 17 és el Dia de Sant Patrici, i almenys jo, intentaré trobar el bar irlandès que el celebri i a veure si aquest any aconseguim també el barret verd. Podeu consultar la Wikipedia si no coneixeu gaire què és el Dia de Sant Patrici, però aprofitaré per posar una entrada més a la categoria Beguda. Doncs sí, aquesta entrada serà novament de cervesa. Estalvieu-vos el malpensar que Sant Patrici l’identifico sols en anar a un pub irlandès i lo demés, malgrat tot l’any passat el vaig acabar amb el You’ll never walk alone al cap.

Així doncs anem a posar algunes coses sobre la cervesa que he anat trobant:

Podríem parlar de la cervesa més antiga d’Europa que data del 4500 al 5000 aC. San Miguel la va fabricar, però no es comercialitza ja que té una franja temporal de conservació de dos setmanes (que en 15 dies d’haver-la fabricat ja no es pot beure). Un d’aquells experiments que mostren dades i informació per als amants de la història, però que a la resta pot ser que no interessi (a mi sí, i no només per la vesant etílica, també per la històrica).

Si voleu, com a curiositat podeu veure com “desxapar” les ampolles de cervesa amb una serra elèctrica, o també veure el curtmetratge del Barney. Recomano sobretot el curtmetratge del Barney dels Simpson, ja que tal i com també remarquen a l’episodi, és bastant bo.

Però el que m’ha empès a escriure sobre la cervesa realment és una altre fet… Ja sé que no us ho preguntareu, però ja informo que la Saaz no l’he pogut tastar encara. Així que descartem qualsevol novetat sobre la Sazz. El que avui m’ha fet decidir a escriure aquesta entrada és que els d’Estrella Damm treuen una delicatessen: la Inedit. Una cervesa que difícilment veurem, a no ser que ens la trobem en un restaurant selecte. Ho he vist avui a el Periódico (és el diari que donen diàriament a l’autobús) i m’ha encuriosit.
Diguem-ne que és una cervesa que es crea a partir de la mescla de maltes d’ordi i blat, aromatitzat amb espècies (coriandre, pell de taronja i regalèssia), llevat i aigua. A més, un cop embotellada, es produeix una segona fermentació en l’ampolla.
Serà una bona experiència per qui la tasti, però no trobo perquè hauria de fer gaire la competència al vi i menys tenint uns 4,8º. L’ampolla és molt similar a la del vi, però amb xapa, així que com no te l’acabis un cop oberta ja et veus entaforin-hi una cullereta (tip de post-guerra).
Si teniu molta curiositat podeu veure-la (no pas beure) a el Periódico a internet, també surt a Noticiesdot.cat i a La Vanguardia, entre d’altres.

Actualització: Ja he provat la Saaz… No em va agradar. No m’atreveixo a subscriure-ho, però algunes persones amb qui vaig compartir aquesta Saaz me la van definir com “una Coronita, però encara més suau”, “cervesa mesclada amb sifó”,… Vaja, que als que els agrada la bona cervesa, no se’ls recomana la Saaz.

P.D: Si algun lingüista té curiositat, pot llegir la notícia de Noticiesdot.cat i buscar-hi almenys dos o més castellanismes. Sort n’he tingut de revisar certes paraules i buscar-les al diccionari, que avui dia un ja no pot confiar…

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Beguda, General i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

8 respostes a D. St. Patrici 08

  1. tresblau ha dit:

    L’ampolla fa patxoca; vols dir que no la tastarem? Si m’arriba a les mans t’ho conto.

  2. esther ha dit:

    el dia de sant patrici? això només em sona d’haver-ho vist als simpsons…
    tot i que la cervesa no és la meva beguda preferida, una rosita, la cervesa artesanal de tarragona, sempre és bona (i cara, només l’he provada tres vegades), i a l’estiu, una shandy també és benvinguda 😀

  3. aniol ha dit:

    Tresblau: Això, si arriba algú a tastar-la que ho comenti, que suposo que serà “cara” de veure.
    esther: La Rosita encara no l’he tastat. Però de les d’aquí em quedo amb la Moritz.
    La meva preferida segueix sent la Franziskaner (weisse i dunkel).

  4. Wostin ha dit:

    Ei, doncs que passis un bon dia de Sant Patrici!

    Jo no soc gens “cervesero” (prefereixo el licor) però estic d’acord amb tu en quant a la Moritz.

  5. aniol ha dit:

    Wostin: No va ser un gran St. Patrici, però una bona Guinness sí que vam beure.
    En licors… Em decanto més pel Baileys: http://tinyurl.com/2k97nz .

  6. Tresblau ha dit:

    Aniol: Ei xavalin! A veure si em dediques un post “cervesero”. Se que domines el tema i m’aniria bé un petit ranking per poder fer una “cata” o sorpendre a la meva comunitat festera.
    Ara que…pensant una mica, no tenies algun post per allí on parlaves d’això, ho miraré. Ja saps la bellesa en V ja m’afecta.

  7. aniol ha dit:

    Tresblau: Pots consultar a Sobre mi on al final de la pàgina hi tinc una llista de Predileccions.

Deixa un comentari

