Adéu Netscape

La data per a que s’abandoni ja Netscape és l’1 de març, però ara amb la capacitat que té la última versió de Netscape de facilitar la migració dels seus usuaris cap a Mozilla Firefox, sembla que ja podem anar acomiadant el NN…

Recordo amb nostàlgia el Netscape 4.7, va ser el primer navegador en català que vaig utilitzar, gràcies a Softcatalà.

Amb el Netscape vaig aprendre a escriure sempre “http://” abans de les “www”, també a veure quan la connexió fallava i no pas fallava el navegador,… Com l’IE interpretava i encara interpreta el codi HTML i el CSS com li rota. I sobretot se’m van quedar ja a la memòria alguns moments molt bons. Vaig veure que podies tenir un navegador amb més funcions que la de visitar pàgines web.

Era l’època del mIRC,… El MSN Messenger no arribaria fins una mica més tard i tardaria uns anys a ser el que és ara. Ara si no estic en un entorn GNU/Linux no m’atreveixo a usar canals IRC.
Temps en que rarament veies vídeos incrustats en una web, i si hi havia alguna animació acostumava a ser un GIF animat.

Alguns recorden el Napster, jo no tenia una connexió tant ràpida ni tan sols gravadora de CDs. A més, jo vaig començar amb WinMX, després vaig provar el Kazaa i em vaig quedar amb l’eMule, a vegades flirtejant amb Azureus i com a client de Bittorrent em quedaria amb µTorrent.

Tot plegat m’ha vingut al cap amb això:

Si sou dels que mai vau veure Netscape 4.7 o sou dels que el voleu tornar a veure:

Actualització: No és que hagi esborrat comentaris sinó que Bloctum ha estat immers en tasques d’actualització. Podeu trobar el missatge de Bloctum aquí.

Aquesta entrada ha esta publicada en de mi, General, Informàtica, Internet. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

13 respostes a Adéu Netscape

  1. caterina ha dit:

    Aniol!
    He canviat de blog. La meva nova adreça és:
    http://caterinacortes.wordpress.com
    Et segueixo llegint! 😉

  2. eva ha dit:

    jo mai he estat de netscape, vaig passar de explorer directament a mozilla… suposo que per desconeixement informàtic, però l’era mirc la recordo eprfectament…quins anys…quants canals…. quans somnis de tneir una @ XDDD

  3. #M# ha dit:

    M’he emocionat, No ho sabia. Netscape va ser el meu primer navegador. Amb ell vaig descobrir la xarxa. Quina llàstima. Descansi en pau.

  4. Wostin ha dit:

    Jo vaig utilitzar poquíssim el netscape. Quan vaig començar a saber de que anava realment la informàtica, es pot dir vaig saltar directament de Internet explorer a Opera… aquells inicis… quins records tu! Descansi en pau el Netscape.

    Per lo del IRC, jo penso que és segur sense funcionar sota GNU/Linux, tot és qüestió de tenir un bon firewall (sigui físic i virtual). Almenys aquesta n’és la meva opinió 😉

  5. aniol ha dit:

    Caterina: Ja ho he actualitzat. 🙂

    Eva: I quant estava disposat a oferir la gent per allò de la op.

    #M#: Jo la vaig descobrir amb l’IE, però Netscape oferia llavors més que el navegador que portava de sèrie el Windows.

    Wostin: Opera… no sé perquè no m’hi he aficionat mai, potser perquè ja em conformo amb el Firefox. Sobre l’IRC, podria ser segur sense funcionar a GNU/Linux, però clar, no pots esperar que un programa extern al sistema operatiu acabi fent la feina del propi sistema operatiu, a GNU/Linux tens Netfilter/iptables ja integrat en el kernel. El que més odio de Windows és la obligatorietat d’haver d’instal·lar tot de programes diversos per tal d’assegurar el sistema quan aquest es connecta a internet, és tant estúpid actualment, veient que la major part del temps amb un ordinador te’l passes connectat a internet…

  6. aniol ha dit:

    Carlos: Quan estava escrivint aquest entrada em venien tot d’imatges de quan encara estàvem amb el Windows 95.
    (El teu comentari s’havia perdut amb l’actualització de Bloctum, però per sort encara el tenia guardat en el correu electrònic.)

  7. Wostin ha dit:

    Comparteixo la majoria dels teus arguments en contra de windws, però estaràs d’acord amb mi que la majoria de problemes que se li atribueixen són deguts a un mal us del sistema per part de l’usuari.

    Windos o Linux, enterns rivals… això dona tema per a moltes converses 😉

  8. aniol ha dit:

    Sí, és un gran flame. Tot i que tinc clar que si tingués un ordinador propi, em decantaria per alguna distribució GNU/Linux.
    Però és veritat que GNU/Linux no és pas la panacea. Windows és fàcilment atacable des d’internet, però podríem dir que GNU/Linux tot i no ser fàcilment atacable des d’internet sí que és molt vulnerable a un mal ús de l’usuari. Per això no recomano mai a una persona que s’instal·li GNU/Linux al seu ordinador si no té prou interès i ganes per a aprendre’n el funcionament.

    Ho sento si volies arguments a favor de Windows, però és que des que vaig descobrir el programari lliure que cada cop tinc més desafecció cap als Windows.

  9. Wostin ha dit:

    De nou estic d’acord amb els teus arguments a favor del GNU/Linux, i pots estar tranquil Aniol, no busco arguments a favor de windows… 😉 jo estic convençut del que sé, i de l’experiència que això m’atorga. En l’empresa que treballo fa 5 anys que porto la xarxa tota sobre windows (abans 2k, ara xp) i a dia d’avui es consolida com a sistema fiable. Per mi el secret per evitar mals usos i atacs, és un bon firewall físic com a primera barrera, i unes bones i meticuloses polítiques de seguretat a nivell de domini.

    El gran inconvenient que jo veig d’aquest sistema és la innumerable quantitat de pegats que surten el segon dimarts de cada mes, i que de tant en tant algun PC deixa de funcionar per algun… digue’n “misteri de windows”, però per això existeix el norton gost.

    Windows no és, ni de lluny, la panacea, però amb un bon us t’asseguro que dona molt bon resultat, i fins i tot en alguns casos en que el mimes molt, arriba a esdevenir molt fiable (una feinada).

  10. aniol ha dit:

    Estic d’acord amb tu en que amb un bon manteniment i intervencions en matèria de seguretat, un Windows et pot aguantar. Jo vaig començar amb el Windows 95 i per casa ja anem pel 3r ordinador (un amb Windows 95 i l’altre amb XP i l’actual amb Vista). Canviant d’ordinador quan ja no hi havia remei, sempre pel mateix motiu: la placa base “petada”. Per tant, l’ús que se n’ha fet d’aquells ordinadors va ser prou profitós amb Windows, uns 4 o 5 anys amb cada ordinador.

    El problema és que poca gent té les ganes i l’interès en deixar temps en el manteniment. Es posen qualsevol programa de P2P (que no es molesten a vegades ni a configurar-lo adequadament), fan servir clients de missatgeria poc segurs (amb l’excusa de “és el que fa servir tothom”), tot amb antivirus en el millor dels casos rarament actualitzats, amb els ports del firewall mal configurats i per tant… L’antivirus no acaba donant a l’abast, la gent s’emprenya amb l’antivirus, es despreocupa de tot plegat i l’ordinador acaba “agonitzant”.

  11. Wostin ha dit:

    Si, si!! seguint la cadena d’aconteixements d’això que dius, arriba el moment en que demanen ajuda a l’amic “manetes”, o avisen a un tècnic… per acabar pregonant que “Els tècnic informàtics s’ho cobren molt!!” (tot i que en això ténen una part de raó). Potser el GNU/Linux no sembla donar tants problemes per que els que l’utilitzen són majoritàriament gent que té ganes de implicar-se amb el seu funcionament i manteniment, són gent que saben que l’ordinador serveix per bastantes coses més que per utilitzar el messenger i baixar-se pelis per l’emule.

    Després de tot, crec que les nostres posicions no són tant distants com podia semblar. Un plaer haver-te conegut, et seguiré llegint 😉

  12. aniol ha dit:

    Jo al final n’he acabat bastant fart d’arreglar ordinadors amb Windows, amb les últimes versions és tot tant obscur… L’únic que recomano si l’usuari de l’ordinador no té cap interès en aprendre a arreglar-lo ell mateix (allò de “jo te’l porto i ja ho miraràs tu a veure què li passa”), és reinstal·lar-ho tot una altra vegada. Però ara ja ni això, ja tinc prou feina amb l’ordinador de casa. A més, els serveis tècnics professionals han de viure d’alguna cosa, no?

    Potser distribucions com Ubuntu fan que GNU/Linux sigui més ampliament utilitzat per la gent, però tens raó amb l’afirmació de que si GNU/Linux té fama de no donar tants mals de cap és perquè la gent que l’utilitza té força interès en conèixer i a més sap sol·lucionar per si sola la majoria de problemes que li sorgeixen.

    Algunes de les coses que em van convèncer de GNU/Linux és que realment et sents com que ets tu qui controla el sistema i no pas el sistema el que et dicta a tu el que has de fer (ex. en Windows: el clip del Word, els avisos de reiniciar després de cada actualització, per mínima que sigui,… 🙂 ), ets tu qui tries què hi vols i que no al teu sistema,… Però et demana un sacrifici, que t’ocupis de conèixer bé el sistema operatiu (tampoc cal ser-ne un guru) , cosa que Windows no et demana.
    No porto gaire temps utilitzant esporàdicament GNU/Linux, però més o menys em veig amb ganes i convenciment com per preferir-lo.

    M’alegra veure que el meu blog també atrau a gent dedicada professionalment al món dels ordinadors. 😀

  13. Núria ha dit:

    Ostres, ni me’n recordava del Netscape i com tu va ser el primer que vaig fer servir i també gràcies a softcatalà, en llengua catalana, Fa anys que no l’utilitzo.Fa temps que faig servir el mozilla i no el canviaria. Quins records!

Deixa un comentari

