Twitter

Tenia ja començades algunes entrades, però com que encara tinc un examen a fer, no tinc prou inspiració. Així que parlaré de Twitter.

Us preguntareu segurament què és Twitter. Doncs què millor que consultar primer la Wikipedia, malgrat que la versió en català també ho explica però no tant extensament.

Així que parlem de micro-blogging. Per dir-ho clar, a Twitter hi publiques missatges de la llargada d’uns 160 caràcters (tal com els sms). Només hi pots publicar text (almenys a Twitter) i tampoc la personalització del teu micro-blog té gaires opcions.
Llavors quina gràcia té tot plegat? Encara és aviat per a anomenar-ne moltes de gràcies, però jo pensava que no en trobaria i al final sembla que sí.
Us posaré un exemple recent: Fa uns dies es va celebrar la trobada de la Catosfera a Granollers. Jo no hi vaig poder assistir. Sortosament s’havia obert un micro-blog a Twiter de la Catosfera i a aquest micro-blog s’anaven enviant missatges curts sobre el que anava passant. Els missatges que envies són gratuïts així que minut a minut un pot anar seguint els missatges enviats i alhora enviar-ne. No vaig poder estar a la trobada, tampoc seguir-ho en directe a través d’audio o de vídeo (coses de la deficient xarxa que “gaudim” els ciutadans d’aquest país), però més o menys vaig poder informar-me sobre el que passava a través d’aquesta espècie d’sms que enviaven els participants a la trobada.

Aquest és tan sols un exemple. Però també pots afegir els micro-blogs de Twitter que t’interessin al teu micro-blog de Twitter i així els missatges de la gent que t’interessi apareixeran en un apartat del teu micro-blog. Pots enviar missatges directes a d’altres usuaris de Twitter,… I més coses que ja descobriràs si t’animes a provar-ho.

Jo de moment ja tinc afegit a bloggers com Benjamí Villoslada, Marc Vidal,… I la presentadora del Mobuzz Iria Gallardo!

Si voleu saber la direcció del meu micro-blog a Twitter:

Això sí, aviso que vigileu a qui afegiu, que hi ha molts a Twitter que ja hi han trobat una via ràpida i efectiva de fer-vos empassar enllaços no gaire desitjables (vaja, una altre tipus de SPAM)… Què perillosos són els escurçadors d’URLs!

En el meu cas em sembla que m’he passat afegint gent al meu Twitter, hauré de fer neteja que estic rebent masses missatges… Si és que no n’aprenc mai, sempre haig d’acabar fent “net”.

P.D: També hi ha una extensió per al Firefox que et facilita el seguiment de Twitter:

Però aviso que si l’utilitzeu encara us enganxareu més a Twitter. Avisats/des esteu…

Aquesta entrada s'ha publicat en General, Internet i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Twitter

  1. [xdut] ha dit:

    Curiós…
    wnu ket vagi molbe lexamen!
    vec k tot segueix bé.

  2. eva ha dit:

    ei, no sé per quin motiu no et puc escriure en la darrea entrada….bé, veig que estàs molt negatu així que només opuc fer que enviar-te ànims…

    ps: jo tampoc vaig sortir epr carnestoltes

  3. Retroenllaç: Blog de l’Aniol » Utilitzo

  4. Retroenllaç: Blog de l’Aniol » Humilitat bloguista

Deixa un comentari

