Alpha 3

He fet la instal·lació directament amb la alternate, no volia provar la desktop ja que l’últim cop ja vaig tenir algun entrebanc… Aquesta vegada gràcies a Ceec he estat atent a la sortida de la Alpha (a mi se m’havia passat del cap).

Tot ha anat funcionant bé. No poso imatges, perquè a diferència de la versió desktop, la alternate és tot a base de text, i has d’anar sel·leccionant amb el teclat. No tens botons a apretar amb el ratolí sinó que et mous amb les fletxes del teclat i amb la tecla d’espai i la d’entrar vas clicant les coses. Guanyes rapidesa en anar completant els passos, però perds tota vistositat. Aquesta nova Alpha en teoria alguns deien que ja portaria el Firefox 3 (però no, almenys de manera “automàtica” o “de sèrie”, o a mi no m’ho ha instal·lat), el que sí que ja apareix és el PolicyKit que no sembla gran cosa i que de moment no li trobo la utilitat.

El sistema s’ha iniciat bé, i ja he instal·lat la consola conky.
Aquí teniu la captura:

Tercera Captura Hardy Heron

A simple vista la icona de notificació d’actualitzacions ha canviat (si voleu, considereu aquesta observació com la tonteria essencial de tota entrada), a més que ja està disponible l’ús de PulseAudio que s’anunciava.
Com podeu veure a la captura he configurat la conky afegint-hi noves coses i traient el que em “sobrava”. Si voleu podeu baixar-vos l’arxiu de configuració.

Aquests dies havia estat provant Debian en la seva versió stable. Realment em va sorprendre l’estabilitat i com tot funcionava sense problemes. L’únic inconvenient era que tot estava en versions antigues. Vaig provar de passar a la versió testing (la Lenny) però tot i que en aquesta el programari estava més actualitzat, l’estabilitat ja no era tan evident. Si Ubuntu apostés més per l’estabilitat tal i com fa Debian, potser la gent no s’hagués posat Compiz i demés, però clar, tampoc podríem convèncer visualment d’estar en un SO superior (en molts aspectes més enllà de lo visual) a d’altres de privatius.

Fa uns quants dies va sortir una llista de noves característiques que podria portar la versió 8.04. Però vaja, algunes encara estan per començar, d’altres encara s’han d’implementar, i n’hi ha que estan proposades però no aprovades. La cosa sembla que promet, tot i que preferiria (després de l’experiència breu que he tingut amb Debian) que es recordés que estem davant una LTS i que per tant, millor enfocar a l’estabilitat (opinió d’un més que humil usuari). De noves característiques se’n poden afegir quan es vulgui.

També he descarregat uns quants fons de pantalla (uns 180) que m’han fet gràcia.

Cada any intento provar alguna distribució amb KDE. Aquesta vegada li ha tocat a Linux Mint KDE. Realment estic bastant sorprès del nivell de “vistositat” i personalització. Sí que he hagut de descarregar bastants programes per algunes tasques i que no venien instal·lats, però també els vaig haver de descarregar amb Gnome (Ubuntu) ja que tampoc venien instal·lats (ex: mldonkey). Curiosament KMLDonkey és veu molt millor que no pas la interfície per Gnome.
A més tinc els repositoris d’Ubuntu accessibles des del primer moment, així que tot el que vaig poder instal·lar des de Synaptic amb Ubuntu també ho he pogut fer amb Linux Mint (amb Adept a KDE), això sí, en alguns casos buscant alternatives de KDE. L’únic que encara no he acabat d’aconseguir és trobar l’aparença de les finestres que desitjava, però de moment em quedo amb les que venen.
Res millor que una captura per a que veieu com ho he deixat:

Captura de Linux Mint KDE 4.0

Com per no tenir un dilema entre Gnome i KDE. Ara mateix no sabria decidir-me. Sort que no tinc presses, de moment, i puc anar provant cada un.

Abans que m’ho pregunti algú: KDE 4 encara no m’ha convençut, possiblement perquè hi falten encara les tradicionals aplicacions de KDE. Ja veurem com va anant tot plegat.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en General, Programari Lliure, Ubuntu 8.04 Hardy Heron i etiquetada amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

