Perquè un blog?

T’has preguntat mai perquè havies de fer un blog?

Això ho he agafat de Rayas y palabras.

Doncs anem a contestar preguntes concretes:

  1. ¿Perquè vas començar a escriure un blog? Per a distreure la meva ment turmentada.
  2. ¿Sobre quines temes escrius? ¿Perquè? Anem per temes (els que tinc en el meu blog):
    1. Cinema Em vaig enganxar a veure pel·lícules i encara no he parat, tampoc en veig cada dia però procuro estar informat mínimament del que m’interessa veure. Al principi no parava de veure’n de terror, però la meva ment ja s’ha tornat prou fosca. Així que ara procuro autocensurar-me i diversificar-ne la temàtica.
    2. de mi El meu blog està escrit per mi, per tant no trobo cap raó per la qual no escriure el que cregui de mi.
    3. Depressiu Sóc una persona propensa a deprimir-me. Serà que sóc molt nerviós i em frustro sovint… No ho sé pas, però si existeix aquesta categoria en aquest blog serà per alguna cosa.
    4. Estadístiques M’agrada tenir més o menys controlat què hi passa pel blog.
    5. Humor A vegades necessito buscar coses que em distreguin, sinó acabo tornant-me un neuròtic.
    6. Informàtica Un dels meus hobbies. Molta gent diu que m’hi hauria de dedicar i buscar una sortida professional en aquest camp, però tinc por que si ho faig s’acabi convertint en una feina obligada i deixi de ser un hobbie; que no em diverteixi.
    7. Internet Doncs… És el mitjà que vaig tenir des que va arribar un ordinador a casa (amb el Windows 95 acabat de sortir). Internet m’ha ofert moltíssimes coses, i ara se’m faria difícil trobar informació sobre alguns temes sense connectar-me a la xarxa.
    8. Música Sempre m’ha acompanyat durant tota la meva vida (això ho hauria d’agrair a la perseverança de mon pare). I és un tema que conec bastant bé perquè hi tinc bastant interès.
    9. Meme Quan no sé què escriure, doncs faig memes o en responc.
    10. Programari Lliure Seria molt llarg d’explicar. Suposo que tot es basaria en la descoberta del Mozilla Firefox i més tard en les conviccions sorgides de llegir el llibre Programari Lliure Societat Lliure. Entremig, doncs anar descobrint com des d’alguns mitjans “oficials” ens han estat enganyant a favor d’empreses i companyies que ens havien fet creure a molts que no hi havia res més més enllà de “la caverna”.
    11. Tecnologia No m’apassionen gaire alguns gadgets, però n’estic informat fins on puc.
    12. Ubuntu 8.04 Hardy Heron La pròxima versió d’Ubuntu que sortirà a l’abril de 2008. Serà una LTS així que tindrem (en principi) un Ubuntu en versió més estable des de la 6.06 o almenys això espero jo. La versió 8.04 seria la que recomanaria en un principi per a aquells que vulgueu provar Ubuntu però que no tingueu presses.
  3. Si la gent deixa de llegir-te i comentar, ¿seguiràs escrivint? Se’m faria difícil. Se’m fan molt útils els comentaris i segurament si no hi fossin deixaria el blog.
  4. ¿Creus que al escriure un blog s’ha de seguir algun tipus d’ètica? Ja fa temps que es va comentar això, però crec que cadascú té responsabilitat sobre el que escriu, no pas sobre el que un altre pot publicar en el seu blog a través dels comentaris o demés.
  5. ¿Creus que formes part d’una comunitat? ¿Perquè? No crec que formi part de cap més comunitat, que la dels que escriuen en un blog i utilitzen internet per aprendre i si poden divertir-se. Passo de formar part de grups com “Blogs polítics” (de qualsevol índole),… I ho faig per les mateixes raons de perquè no sóc fidel a cap partit polític, perquè les meves opinions són meves i les puc canvia quan em roti, no vull estar supeditat ni haver d’acatar cap decisió de ningú més que de mi mateix.
  6. ¿Tens algun grup proper de bloggers amb el que podries posar-te en contacte per a muntar alguna cosa? Ara mateix només depenc de Bloctum, són ells qui ofereixen el que m’interessa ara, i per tant si em poso en contacte amb algú ara mateix seria amb ells.
  7. ¿Creus que els blogs van a canviar/estan canviant alguna cosa en la societat/món polític/etc? En la societat.. suposo que en la societat, amb els blogs ja es té un mitjà per a manifestar el que es pensa. I alguns/es ho poden/volen fer anònimament, que en casos concrets potser és la única manera de fer públiques algunes coses. En el món polític clarament veig que no. Molt polítics obren blogs, canals de YouTube, Twitter,… i demés, però pocs d’ells i menys els “alts càrrecs” permeten comentaris dels usuaris, i en alguns casos aquests comentaris estan moderats (un eufemisme per no dir censurats). Sembla que els polítics volen aprofitar-se del fenomen blog però continuen actuant de manera pèssima (ja veus quina novetat). Hi ha algú que aporta una sol·lució possible a això dels blogs de polítics, no ve de més saber-ho.
  8. ¿Què t’agradaria poder fer dins de la xarxa per a profunditzar sobre el que escrius al blog i perquè?¿Podcast/videocast, comunitats, wikis, xarxes socials, etc? De tant en quant si l’ocasió m’atrau em passo per d’altres llocs i hi aporto el que puc.
Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Meme. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a Perquè un blog?

  1. eva ha dit:

    amb això podries haver iniciat un meme home, només calia nominar a algú i ja està XD

  2. aniol ha dit:

    Fes-lo si vols, eva. No he volgut nomenar a ningú per a deixar-ho obert a que ho faci qui vulgui.
    Recordeu que tot el que faig per a aquest blog té una llicència que us permet aprofitar-ho per al que vulgueu.

  3. lluiski ha dit:

    potser si seria interesant fer un meme!!, pero com diu aniol te la llicencia free 🙂

Deixa un comentari

