Bug a WordPress

Avui mirava les notícies a través d’internet a menéame i m’ha inquietat aquesta:


De seguida m’he posat a buscar-ne informació per internet trobant això:

Ens hauríem d’alarmar?
Depèn, si tens esborranys guardats amb informació confidencial, ja tardes en o bé actualitzar WordPress o en treure aquesta informació dels esborranys, perquè segurament no te’n salvaràs de que qualsevol la pugui veure.

Si voleu provar, podeu veure les futures entrades d’aquest blog aquí:

Ja he avisat a Bloctum, i també he extret els esborranys que tenia guardats (ara els tinc en un arxiu *.odt al disc dur).

Pel que he anat provant, potser els/les de Blogger us en salveu, però no us ho podria assegurar del tot, tot i que venint de Google dubto que tardi massa en evitar (si és el cas) que aquest bug us afecti. Els de Blogspot feu servir el sistema Blogger, no pas WordPress. Gràcies marcriera per la confirmació.

Si us fa gràcia provar el codi que heu de posar és:

Si poseu després de “&paged=” un “1” veureu les entrades programades del blog, si en canvi hi poseu la última pàgina d’entrades veureu els esborranys no programats del blog.

Perquè no em fa res publicar aquesta informació? Perquè algú preocupat per la seguretat i que utilitza programari lliure, sap que una de les coses importants és tenir el sistema actualitzat, per tant tot dany ocasionat per la coneixença del funcionament d’aquest bug corre a càrrec únicament del qui s’absté de ser responsable de la integritat del seu sistema.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Programari Lliure. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

6 respostes a Bug a WordPress

  1. eva ha dit:

    colló tu quines coses….
    bueno si més no me’n alegro que blogger de moment no tingui aquest bug

    per cert, com programes les entrades? vull dir, les escrius i a tal data es publiquen soles? Sempre he tingut la intriga…

  2. tresblau ha dit:

    Jo gairebé no utilitzo mai els borradors, escric el post d’un tirón i el publico. Tot i així toca una mica els pebrots que et puguin tafanejar coses privades.

  3. lluiski ha dit:

    crec qe el meu no te aquest “bug”!!!

  4. aniol ha dit:

    eva: Les entrades es poden programar publicant-les per a dates futures, així quan arriba la data que has posat a l’entrada aquesta es publica automàticament. Jo ho faig sovint quan tinc overbooking de memes o per les entrades més currades que faig en diversos dies. Això de les entrades programades és una de les funcions per les quals vaig passar-me a Bloctuym, tot i que els blocs de Tinet ara també tenen aquesta funció, però ara ja estic a Bloctum…
    tresblau: Jo faig servir els esborranys per a tenir guardades entrades que se’m passen pel cap però que no tinc segur que acabi publicant o no.
    lluiski: Si no tens esborranys guardats ni entrades programades, aquest bug no té cap utilitat en principi en el teu blog. Tampoc en tindria si has actualitzat WordPress a la última versió.

  5. marcriera ha dit:

    Blogger és difícil que tingui aquest bug. Bàsicament, perquè Blogger no fa servir WordPress, sinó Blogger xD

  6. Retroenllaç: Blog de l’Aniol » Coses que veig

Deixa un comentari

