Baileys

En aquesta entrada em proposo parlar del Baileys.

Tampoc en sóc un consumidor assidu ni un fanàtic, el que sí, és que de les begudes d’alta graduació és la que trobo amb un millor gust.

https://i1.wp.com/img235.imageshack.us/img235/2383/nrpixaliabaileyswt3.jpgJa sé que el primer que pensareu, és si anomenaré la llegenda urbana de “Baileys amb…” o “barrejar Baileys amb allò altre…” (voluntàriament o no). Doncs ho he estat buscant, però hi ha tantes pàgines que acaben parlant del tema amb tant poc rigor… Tot i que algunes donen informació bastant interessant, d’altres advoguen per a fer experiments, vídeos i vídeos, algunes explicacions curioses,… I com no un recopilatori de llegendes per a que no te’n perdis ni una. Sembla que la Wikipedia en anglès confirma que la llegenda és falsa, però jo no me’n faig càrrec.
Ja sé que fuig una mica del tema, però fa temps ja havia vist el vídeo d’un tros de carn submergit en Coca-cola i desfent-se. Però no va colar, algun cop ja havia menjat pollastre amb coca-cola, i per tant, no se’m feia gaire creïble el vídeo.
Fins aquí tot el que us en podria dir d’aquest apartat, també he trobat molta gent que afirma que mai li ha passat res barrejant el Baileys, però clar, a internet qualsevol afirma qualsevol cosa. El que tinc clar és que barrejar diverses begudes alcohòliques, ja produeix al dia següent tenir una ressaca encara més insuportable (si és que n’hi ha alguna de suportable). Si amb la Coca-Cola passa el mateix no ho sé, però quan un pren Baileys és perquè vol beure alcohol (si no es prendria un Cacaolat), i si després beu coca-cola segurament la beurà barrejada amb una beguda alcohòlica, així que com a mínim empitjorarem la pròxima ressaca.

Un altre punt a destacar seria el del “Baileys casolà”. Existeixen multitud de receptes: de simples, una mica més elaborades (tampoc gaire més), altres versions,… En castellà i en anglès. I a la Wikipedia en anglès també hi trobes cosa. També pots fer una barreja de les que et facin més gràcia. Això sí, com barregis massa begudes alcohòliques no serà jo qui et donarà la panacea per a la ressaca. Una altra opció és fer una escapada a Andorra i tornar carregat/da d’unes quantes ampolles, que diuen que allí van més barates (no ho he pogut comprovar tampoc).

Sembla que la part divulgativa hauria d’arribar ja, sinó només ens quedarem en tot un recull de curiositats vàries, i Baileys no em paga cap sobre-sou. Doncs aquí va, la recepta que un bon dia de nadal (o era per Sant Esteve?) vaig trobar impresa en una caixa de neules:

Licor de crema de whisky
Ingredients

  • 410g. de llet en pols (a la recepta hi posava evaporada XD)
  • 400g. de whisky (uns 2 gots)
  • 370g. de llet condensada
  • 1 flam individual
  • 1 cullaradeta de cafè soluble i 1 copa de conyac

Instruccions:
Posar-ho tot en un vol i barrejar-ho amb la batedora fins que quedi una mescla fina. Servir-ho molt fred.

Si us pregunteu que hi feia una recepta de Baileys en una caixa de neules, us concretaré que no ho anomenaven Baileys sinó “crema de whisky” i que donaven la recepta perquè es veu que les neules sucades en aquesta “crema de whisky” són bones (ho vaig comprovar amb Baileys i és cert, però no ho he fet amb la recepta que donaven els de les neules).

Aquesta entrada ha esta publicada en Beguda, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Baileys

  1. yourwinterwish ha dit:

    Ei Aniol!

    A mi també m’agrada el Baileys. De fet no el barrejo mai, m’agrada molt sol, i normalment el prenc com a copa després d’un àpat mooolt feixuc (com aquests que vénen ara).
    Bull aclarir-te que si, a Andorra l’alcohol és més barat, però tampoc una fortuna. Tan sols has de restar-li l’Iva que li afegeixen aquí, i potser una mica menys i tal i qual però no és tan la diferència. Al menys sota el meu semblar.

    Salut!

  2. eva ha dit:

    colló tu, estàs fet tot un chef de l’alchol XD
    jejejeje
    en fi, jo com no bec em són igual aquest tipus de llegendes urbanes!

  3. Laura ha dit:

    Dues coses a comentar.
    La primera, que com la yourwi, a mi també m’agrada, i molt, el Baileys, ja sigui sol o amb cigaló … bé, jo millor que sigui anti-normativa i digui “carajillo”, que crec que se m’escau més. Tot i que últimament m’estic tirant (tinc problemes amb el vocabulari, entre cigaló i tirant… en fi) més a la crema catalana, que vé a ser més o menys el mateix, però coi, és catalana.
    I la segona que malament van els de la casa de neules si diuen que són més bones si es prenen amb el Baileys que soles … un ZERO en màrqueting. Jo, no en comparia pas.

    Petons!!!

  4. aniol ha dit:

    yourwinterwish: Jo tampoc no el barrejo mai perquè si en bec prefereixo tenir el gust sol del Baileys que no pas la barreja d’altres sabors.

    eva: M’agrada beure bé, ja fa temps que vaig deixar l’alcohol tipus calimotxo, sangria,… El meu cap m’ho demanava, prefereixo pillar la paranoia borratxo d’alcohol que realment m’agradi.

    Laura: No bec cafè, no em ve mai de gust i m’ha posat molt nerviós els cops que n’he begut.

    Doncs sí, han d’anar malament els de la casa de neules, però mira, ja tinc una recepta.

Deixa un comentari

