Buscant… [2a part: Crepuscle vespertí]

Sí, aquesta segons part també és una d’aquelles entrades, que els que busquen notícies sobre programari lliure no llegiran i que aquells que busquen humor fàcil tampoc. Benvinguts a una nova entrada on em re-replantejo coses.

Avui pel matí estava deambulant per Barcelona. Abans de marxar m’havia deixat el paquet de tabac expressament a casa, a veure si aconseguia no fumar en tot el dia i demà diumenge no haver de sofrir aquells dies sense tabac i sense possibilitats de comprar-ne (em quedaven sols 5 cigarros al paquet que deixava a casa).

Però passejar per la zona de Plaça Catalunya, Rambles i demés és impossible per a un ex-fumador temporal. He pogut aguantar unes 3 hores, però al final necessitava fumar si realment volia estar prou calmat per a entrar a una de les botigues d’instruments musicals i provar alguns baixos elèctrics i consultar el preu de la Les Paul Gothic en diverses botigues (afició que tinc a vegades). Decebut? Doncs no, gens. No pretenia deixar de fumar, sinó assegurar la reserva de tabac per a futures necessitats (no gaire llunyanes). Sobre el tema d’instruments, m’he tret en part el mono de buscar “el so” que m’agrada.

Vespre-nit. Escric això mentre vaig mirant com apareixen els comentaris a la “1a part“. Afalagadors alguns, nous d’altres,… Hauré de dir alguna cosa tard o d’hora, sinó encara es farà estrany.
Fins d’aquí una setmana no apareixerà aquest text. De moment em queda clar que algú ja se l’ha llegit sencera l’entrada.

https://i0.wp.com/img225.imageshack.us/img225/1364/nrpixaliaimg1220cx2.jpgSóc jo que m’he tornat molt egoista o el blog Diari d’un drogoaddicte se’m fa asfixiant. Algú hauria d’afegir unes quantes coses a les campanyes anti-droga (ja sé que no és gaire correcte el terme “anti-droga”, però mira s’entén, no?), com per exemple, que per molt que fugis de certs ambients la merda sempre te la retrobes ni que sigui acorralant a algú altre. Ja pots limitar el teu ventall d’addiccions, que sempre hi haurà algú proper que et recordarà que hi ha maneres molt artificials (adulterades?) i ràpides de fugir de la realitat. El que més em fot, és que només els que ja ho hem viscut (no pas fins al nivell de l’autor del blog que he citat abans) serem també els que veurem situacions en que se’ns retorna la idea final de que no tot és flower power. Però vaja, segur que a el/la qui des de la seva “butaca” encara té la ferma certesa (infundada) que el tema no li afectarà, se l’hi enrefot un ou (o ovari) tot plegat, allà ell.

mmm… Me’n vaig, a dormir? Primer a escoltar música a “tot volum” (amb els auriculars ben aferrats), després ja veurem qui dorm. [10/11/07]

Avui, ara a la nit, m’ha agafat per comprovar com anava el debat sobre si blog o bloc.
Sembla que la cosa es queda amb bloc. Jo preferia blog (i el faig servir ara sense complexes), curiosament pels mateixos motius i algun més que Gabriel Bibiloni:

De fet, quasi va ser un argument per passar-me a Bloctum el fet que en Gabriel n’escrigués una entrada. Si us passegeu pel seu blog veure com ell no en para de parlar del tema. Vaig començar amb un weblog (no relataré ara els motius de perquè ho vaig anomenar weblog) i després vaig voler començar un blog.

No voldria parar gaire en aquest tema ja que tampoc sóc una veu reconeguda per a donar-ne opinió. En el meu blog només faig servir el terme bloc quan em refereixo a el blog que tenia a Tinet, allà en deien bloc així que no se’m va passar pel cap (no, no hi vaig caure) d’anomenar Blog al blog. A la secció Sobre el blog s’explica tot plegat.

Ja que estava en un moment de reflexió sobre tot plegat, doncs ja tinc una cosa que quedarà tal i com estava (com quasi la gran majoria de coses del blog). [11/11/07]

Avui és un dia de depressió, no han arribat novetats gaire agradables. A sobre l’actualitat informativa tampoc acompanya a tenir una actitud gaire optimista.

Continuo mirant els comentaris i pensant què diré. No sé si vaig fer massa llarga la última entrada.

No estic gens d’humor. Tot retorna i res està clar. Què fàcil és donar motius per a que algú no se senti bé. [12/11/07]

Des del cap de setmana passat, m’havia plantejat veure una pel·lícula que feia temps que es comentava en blogs, fòrums i demés. Es tracta de Zeitgeist, i realment no sabria dir concretament sobre qui es tracta d’analitzar, ja que el que s’hi explica, avarca a tants estaments i organismes que podríem anomenar-ho “la història com ens l’han fet creure”.
Dura dos hores, així que vaig anar veient-la a estones, i clar, al haver d’utilitzar un ordinador compartit, aviat vaig perdre la pàgina de Google Videos des d’on l’estava mirant (amb subtítols en castellà). Però avui m’he tornat a posar a buscar-la i l’he aconseguit trobar (no ha estat fàcil).
Abans de tornar a perdre altre cop la pàgina el que he fet és descarregar la pel·lícula de l’eMule (des de la pàgina te la deixen descarregar des de Bittorrent, així que…) i intentaré acabar de veure-la.

No sé com, però m’he aficionat a utilitzar recursos tipogràfics com la negreta. Els textos queden més marcats, o no? Lo pròxim seria assenyalar sols els fragments clau dels textos, ja veurem.

Avui novament he tingut una conversa amb algú sobre tipografies. Sembla que tothom ja reconeix que Comic Sans no atrau gaire. Mirant-me el blog, potser canviaria alguna tipografia, he observat que els textos en negreta no acaben de quedar gaire bé, tot i que paraules soltes en negreta encara. Sempre que puc (ressenyes, treballs,… coses de la universitat), faig servir Georgia, fa temps em decantava també per la Garamond.
Sempre em trobaré amb el problema que algú no té les tipografies que he posat als textos, és per això que n’utilitzo de molt clàssiques, però no sempre Times New Roman que si no quedes com que no has tingut cap interès en triar una tipografia “personal”.
Us semblarà potser una bajanada, però si hi dediques un interès, els resultats acaben mostrant-se per si sols. Encara dec guardar en algun racó aquell manual de 10 pàgines que em van passar l’any sobre com formatar un text.

Però avui no serà un dia diferent dels altres, no acabo de recuperar gaires ànims. No res acompanya, no res és amable (segueixo atent als comentaris que aneu publicant al blog). Buf… M’adormo. [13/11/07]

Escoltant la música que tinc posada al reproductor en FLASH del blog, me n’adono que hi tinc masses cançons del Lluís Llach, així que comencen les nominacions per a deixar-ne només una. Fet.

https://i2.wp.com/img161.imageshack.us/img161/9234/nrpixaliau144801uc8.jpgJa no sé què més escriure, suposo que com que tampoc els comentaris m’ofereixen gaire a pensar (gaire no vol dir no res) doncs que tot el que tenia pensat reformar ja ho he fet (si ho he trobat oportú).
La Laura encara no he vist que fes una segona part del seu comentari, però ho entenc ja que deu anar prou atabalada amb el show del pis. M’inquieta deixar de moment a la Carlota amb que pugui pensar que podria deixar d’escriure al blog (que no és el cas), però vull esperar un temps abans de comentar. L’Albert i yourwinterwish s’ho han llegit fins al final… Què hauria de dir? Hosti, no sé, va, que està bé.

Aquesta entrada quedarà molt més inútil i menys interessant que l’anterior. Què hi farem, no estic amb ànims ni humor. Podria deixar-la així, programar-la i que es publiqui el dia 17.

Buf… [14/11/07]

Hagués pogut deixar aquesta entrada tal qual, però és el que dóna emoció a la vida, que hi hagi situacions que no t’esperes (preferiblement no gaire negatives).
Avui la Laura anuncia que abandona (temporalment?) el seu blog. No podria dir que m’ho esperava, perquè no ho havia deixat intuir pas en les entrades del seu blog.

Suposo que trobaré a faltar les seves aventures i desventures; el que pugui explicar les coses “tal com raja”, perquè la majoria (mal que em pesi jo també) poc coneixem de la identitat de la Laura (a part de que es diu Laura). Potser això va fer que algunes entrades em semblessin excessivament directes i no sabés què opinar-ne per no ser groller o massa fred. Però no tot és apte per a tots.

Des de com va deixar de fumar, a les seves experiències de tot tipus. Passar-se de Bloctum a Blogspot i finalment el seus canvis i replantejaments… Hi havia situacions que eren fàcils de preveure (els tios en general són fàcilment previsibles), tot i que m’esperava que almenys algun mascle fos capaç de no actuar tan primàriament, de demostrar que tenen alguna cosa més que el que els penja entre les cames, però alguna cosa deu tenir la Laura (qui no ho voldria saber? Freud segurament sí.) que els deu fer aflorar tot plegat.

Passo de dir elogis i demés, perquè em semblen d’una piloteria fastigosa i llefiscosa a més no poder. Amb haver seguit el teu blog quasi des de la primera entrada suposo que ja he demostrat prou, no? Aix, no sé. I has fet que a poques hores de sortir publicada, i sense encara haver-la llegit tu, aquesta entrada ja es quedés incompleta. Ara ja puc condemnar aquest text.

Com a mínim queda que no hagis renunciat a passejar-te pels blogs dient-hi alguna cosa.

I per finalitzar, acabo de decidir que si faig memes em saltaré el calendari que havia establert a la 1a part. A veure quants arribeu al final d’aquesta entrada. [16/11/07]

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en de mi, General i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Buscant… [2a part: Crepuscle vespertí]

  1. Adri ha dit:

    Eh! Jo me l’he llegit!!

    per cert, m’agrada molt la tipografia de la lletra que s’utilitza per escriure el que estic fent, comentaris. És genial.

    I jo també li’n dic Blog i no pas Bloc…sóc molt català i m’agrada catalanitzar les coses, però no ho sé, vaig començar amb Blog i en Blog s’ha quedat…

    Salut!

  2. eva ha dit:

    he de confessar que he arribat fins al final, pe`ro és cert que alguns paràgrafs els he passat rapidet jejejeje
    ara entraré a la web aquesta sobre drogues o anitdrogues que comentes, m’ha cridat l’atenció.
    sobre això que comentes sobre la tipografia…jo sóc d’arial, senzilla, clara i que “pega” amb tot, és com el color negre que smepre combina, de tota manera la tipografia que has posat m’agrada, queda bé en el teu blog…
    per cert, no sabia que tocaves el abix, m’has sorprès

  3. yourwinterwish ha dit:

    Com l’altra vegada, he arribat fins al final.

    Sobre la tipografia, jo sóc de Trebuchet en el blog, però per fer treballs em quedo amb l’Arial o semblants. Però m’agrada la tipografia que tens posada.

    Pel que fa al terme blog/bloc, utilitzo ambdós depenent de com em vingui bé. No li dono gaires tombs a l’assumpte.

    Salut!

  4. aniol ha dit:

    Adri: Me’n alegro que també hagis tingut voluntat per a llegir-ho completament.
    La tipografia original del theme d’aquest blog és la Lucida Grande, segurament no la tindreu instal·lada, però no costa gaire de trobar al Google. Tampoc us variarà gaire l’aspecte si l’instal·leu, ja que a Windows n’hi ha una d’alternativa que és semblant. Els de Windows veieu aquest blog amb Lucida Sans Unicode. He provat d’instal·lar la Lucida Grande per a veure com es veia el blog, i francament em quedo amb la que ja em posava (la Sans Unicode).

    Eva/yourwinterwish: Totes agafeu l’Arial? Jo la trobo adient per a coses d’internet i demés, però per a textos no sé pas. Però vaja, és molt millor que no pas la Comic Sans.

  5. Roc ha dit:

    Un altre que t’ha llegit l’entrada fins el final.
    Jo li dic bloc i no blog… Potser com diu l’Adri perquè és com ho vaig aprendre.
    La tipografia del meu no l’he tocada mai. Potser hauria de pensar-hi…
    I la Laura a mi també em va sorprendre que marxés. Si deixa d’escriure al seu bloc molt probablement també deixarà de llegir els altres. Això sí, de moment sembla que no ens abandona del tot i almenys podrem llegir els mems que faci.

Deixa un comentari

