Sindicar RSS i utilitzar trackbacks

Ja hem fet masses comentaris i masses vegades s’han anomenat els RSS. Seria hora d’explicar quins usos podem donar-hi.

Primer de tot hauries de fer-te amb un lector de fils RSS. Hi ha gent que es queda amb el Google Reader i jo amb el Netvibes.

Val, ara tocaria donar-li un ús. El bàsic que li dona tothom és de sindicar el fil RSS de les entrades dels blocs, així se t’avisarà de quan un blog publiqui una entrada.
Segurament trobaràs fàcilment l’enllaç del RSS de les entrades al menú dels blogs que visites, serà qüestió d’afegir-la al lector de RSS. No crec que aquest cas us sembli difícil.

El segon cas és el més important ja que he vist que poca gent ho coneix.
Sindicar comentaris és a vegades complicat, però si busques bé ja no tant. En el cas del meu blog trobareu el fil RSS dels comentaris de cada entrada ben assenyalat al final de l’entrada just abans d’on comencen els comentaris (amb el nom de Comentaris RSS), és qüestió tan sols d’afegir aquest enllaç al lector de RSS.

https://i0.wp.com/img230.imageshack.us/img230/1228/wordpresstrackbackcomenqh4.jpg

En el cas dels blogs a blogspot trobareu aquest enllaç sota d’on surten els comentaris.

https://i1.wp.com/img114.imageshack.us/img114/457/blogspotcomentrssqa2.jpg
Si no ho veieu clar amb les imatges hi ha un mètode més basto.

En el tema de qualsevol blog de Bloctum o WordPress.com la URL dels feeds dels comentaris d’una entrada van així:

http://domini.com/usuari/nomdelentrada/data/…/feed/

En el cas de Blogspot és més complicat:

http://usuari.blogspot.com/feeds/uncodiquevariasegonslentrada/comments/default

Ara la qüestió serà que busqueu vosaltres i aneu provant de sindicar, serà així com al final ja no ho veureu tant rebuscat.

I els trackbacks (si no sabeu què són, podeu consultar-ho a la Wikipedia)? Doncs igual, busqueu al final dels textos de les entrades dels blogs si se us ofereix l’enllaç per a fer trackbacks, o el busqueu pel menú del blog. Si no el trobeu doncs no ho podreu fer.
Quan tinguem l’enllaç per a fer trackback (acostuma a ser “http://…./nomentrada/trackback/” però no sempre) tan sols hem de fer els enllaços cap a l’entrada d’on hem agafat el trackback amb la URL de trackback que hem obtingut. Amb els blogs a Blogspot i algun servei més, no ho podreu fer a no ser que tingueu integrat Haloscan o algun altre servei per l’estil.

Actualització: El Carlos, amablement ha afegit un comentari que explica molt bé això dels trackbacks us afegeixo el text aquí:

“Els trackbacks serveixen per a poder comunicar a un blog que has utilitzat la seua informació com a font per al teu article.
Es a dir, imagineu que vaig a escriure un post sobre el tema dels RSS, i que part de la informació que publique en el meu post l’he agafada d’aquest blog. Bé, a l’hora de publicar el post en el meu panel d’administració, jo especifique que vull fer un trackback (pista enrere) a “cat.bloctum.com/aniol/blog/…../sindicar-ress-i-usar-trackbacks”(este post) o a la URL de trackback que tinga l’Aniol per a aquest post (en este cas ne té una específica, que es la mateixa que la del post pero afegint /trackback al final. Heu vist el iconet verd que posa trackback, al final del post?).
D’aquesta manera, el meu blog enviarà automàticament a aquesta entrada una mena de comentari per a dir-li que hem gastat la seua informació o que em fet referència al seu blog,…etc…
En funció de la configuració del blog citat, eixe “comentari” pot apareixer com a un comentari més entre els comentaris dels lectors, com a un comentari privat només per a l’administrador,…etc…
Este comentari es un trackback que em varen fer l’altre dia desde Hachemuda.com.
🙂

Espere haver-me explicat bé :D”

Doncs això.

Aquesta entrada ha esta publicada en General, Informàtica, Internet. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Sindicar RSS i utilitzar trackbacks

  1. Duran ha dit:

    hola aniol, com ho fas per posar videos del you tube perqué es vegim, contestam al al bloc: el millor bloc de descarregues que és el meu bloc. gracies!!!

  2. eva ha dit:

    jo el que no acabo d’entendre és la utilitat dels trackbacks, la veritat….si ho poguessis aclarir….
    jo com a lector utilitzo el google reader, pe`ro miraré de buscar-ne algun més efectiu (m’han comentat que bloglines -o algo smeblant-) va força bé, la veritat és que el google reader és una mica feixuc…. lo ideal seria trobar un lector des de el quakl poguessis publciar comentaris a l’autor… miraré si en trobo algun…

  3. tresblau ha dit:

    Aixó dels trackbacks se’m fa costa amunt. Ens tocarà fer un curset o similar, ufffff…

  4. Carlos ha dit:

    Eva, el que tu busques es diu “Sage” i es una extensió de firefox. Aixó el converteix en una ferramenta molt pràctica, donat que normalment trobes els RSS en pàgines web.

    Els trackbacks serveixen per a poder comunicar a un blog que has utilitzat la seua informació com a font per al teu article.
    Es a dir, imagineu que vaig a escriure un post sobre el tema dels RSS, i que part de la informació que publique en el meu post l’he agafada d’aquest blog. Bé, a l’hora de publicar el post en el meu panel d’administració, jo especifique que vull fer un trackback (pista enrere) a “cat.bloctum.com/aniol/blog/…../sindicar-ress-i-usar-trackbacks”(este post) o a la URL de trackback que tinga l’Aniol per a aquest post (en este cas ne té una específica, que es la mateixa que la del post pero afegint /trackback al final. Heu vist el iconet verd que posa trackback, al final del post?).
    D’aquesta manera, el meu blog enviarà automàticament a aquesta entrada una mena de comentari per a dir-li que hem gastat la seua informació o que em fet referència al seu blog,…etc…
    En funció de la configuració del blog citat, eixe “comentari” pot apareixer com a un comentari més entre els comentaris dels lectors, com a un comentari privat només per a l’administrador,…etc…
    Este comentari es un trackback que em varen fer l’altre dia desde Hachemuda.com.
    🙂

    Espere haver-me explicat bé 😀

  5. Albert_stk ha dit:

    Jo tampoc veig clar els trackbacks, quin servei tenen.
    He de provar els lectors rss, a veure com va el Netvibes

  6. Retroenllaç: Blog de l’Aniol » perdut…

Deixa un comentari

