El meu ordinador

Després del post irritant d’ahir avui anem a donar una oportunitat al bon temps (ho sento Eva, reconec que estava molt borde).

Sovint parlo que el dia que em compri un ordinador aquest tindrà instal·lada alguna distribució GNU/Linux. El dilema que tenia fins fa poc era que no sabia si decantar-me per un portàtil o per un ordinador de sobre-taula: la meva taula i l’habitació no em donen gaire espai per a tenir-lo ocupat per un ordinador de mida gaire gran. Calia quelcolm que ocupés el mínim espai però que tingués prou capacitat de “processament”.
Un dia em va venir a la memòria una mena de petites torres que tenien tot el hardware encabit en un mínim espai… La pantalla i demés ja havia de ser (i ho prefereixo) de mida normal. Avui he descobert com s’anomenen aquell tipus de torres: barebones (imatges al Google). A més, aquest mini-ordinador de sobre-taula podria substituir alhora l’equip de música de l’habitació, així que no perdria espai que ja no tingués ocupat ara.


Avui he trobat la notícia que ja hi ha companyies que venen aquests barebones amb GNU/Linux preinstal·lat. Sí, amb SUSE, però tot és qüestió de temptejar a veure si es troba l’opció de triar alguna distribució més afí.

Enllaços:

No és que d’aquí poc ja tingui ordinador propi, però més val estar informat.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Programari Lliure, Tecnologia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a El meu ordinador

  1. arual ha dit:

    Bona idea això d’instal·lar-te una distribució Linux com a sistema operatiu.
    Jo ja fa temps que al meu ordinador, al portàtil me li vaig instal·lar. Al de casa, el de taula, però continua resistint el windows.
    A mi em va costar decantar-me per una distribució. Però em van aconsellar Ubuntu, però amb el nou sistema gràfic de finestres, l’Uberyl. Jo reconec que soc una negada amb el linux, però l’Uberyl no té res a envejar-li al Vista. Així que si tu ets una mica més bo (cosa que no dubto) li pots treure un gran partit a aquesta distribució.

  2. aniol ha dit:

    Jo no sóc partidari que dos sistemes operatius comparteixin un mateix ordinador. A l’ordinador de casa es va posar el Windows Vista (coses de mon pare) però jo amb el Virtualbox hi tinc l’Ubuntu. Encara em falta aprendre molt sobre alguns aspectes, sobretot en el tema d’ordres al terminal i demés… encara tinc alguns “tics” del MS-DOS.

    Primer preferia Debian (per allò de la veterania i contrastada estabilitat), després em va venir la dèria de gNewSense (per lo de la fidelitat a GNU),… I un cop vaig instal·lar Virtualbox i vaig anar provant cada una de les distribucions (SUSE, Mandriva,…), em vaig decantar per Ubuntu. Ubuntu ofereix el que ofereix Debian però amb programes més actualitzats, a més pots aprofitar part de la gran documentació de Debian perquè Ubuntu es basa en Debian. El que no recomano és instal·lar Beryl (ara Compiz-Fusion) ni tampoc activar els repositoris universe i demés: l’estabilitat és molt important si no et vols sentir frustrat/da. Caldrà esperar un temps (posa-hi fins a finals d’any sent optimistes), quan ATI acabi d’alliberar els drivers i Nvidia es posi “les piles” per a que Compiz-Fusion pugui començar a posar realment en ridícul a Aero (Windows Vista). Tot i això, si Beryl et va bé no sóc ningú per a aconsellar que no el facis servir, jo ho dic perquè a mi encara em dóna problemes de compatibilitat i que jo encara no ho trobo gaire estable (“neures” meves).

    Gràcies per comentar la teva experiència amb Ubuntu i Beryl, no acostumen a aparèixer gaires comentaris de visitants que tinguin una experiència quotidiana amb GNU/Linux i demés.

Deixa un comentari

