RSS, Trackbacks,…

Abans que llegeixis el següent post has de saber què són els següents conceptes:

https://i0.wp.com/img255.imageshack.us/img255/5910/imagejpgphptextweb2020ffc7.jpg

Això que anomenen Web 2.0 va popularitzar eines com RSS, els trackbacks (retrolinks),… ajax,…

Però em trobo sovint amb problemes sobretot amb l’ús de RSS i els retroenllaços.


Per una banda molts blogs tenen bloquejat el que es publiqui en els comentaris quan algú ha publicat un retroenllaç cap a un article. D’aquesta manera no serveix de gaire, per no dir de res, utilitzar-los. Realment trobo que poden ser una cosa molt útil, tot i que també comprenc el recel cap als quals. Però jo els faig servir sempre que puc i sempre que trobo que són útils.

Amb lo de RSS el problema el tinc jo, i és que tot i que he provat ja programes com RSSOwl i extensions per al Firefox com Sage,… és a dir, programes per a indexar els fils RSS; no acabo encara de fer que em funcionin bé o que em siguin gaire útils: Em marquen com a no llegits posts que ja he llegit, es fa molt pesat obrir expressament un programa per una tasca tan simple, quan ho tens com a extensió del Firefox la pantalla se’t fa petita,… Vaja, que em poso dels nervis i acabo deixant-ho estar. El meu últim intent ha estat amb Netvibes, però al pas que vaig em sembla que me’n acabaré afartant…

I tu?

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Internet. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a RSS, Trackbacks,…

  1. alfons ha dit:

    Això de l’RSS no ho practico. Tinc dos videoblogs
    http://dosisdiaria.mobuzz.tv/
    http://es.youtube.com/user/teluricatv
    que segueixo i les pàgines d’informàtica de La Vanguardia i El Pais.
    Està bé el format del nou blog.

  2. aniol ha dit:

    Et vaig recomanar meneame.net, però ara ja n’he trobat una que és encara més:
    http://www.mixalia.com
    Tot de titulars de pàgines d’informació, i tot classificat per temes. T’hi pots passar estona per a repassar-t’ho. A mi a vegades em fa mandra, hi ha dies que en tinc prou amb menéame i dos o tres blogs més.

  3. tresblau ha dit:

    Jo ho reviso pel Google Reader. És aixó de que parles no?

  4. aniol ha dit:

    Sí, el Google Reader seria una altra opció. Jo de moment estic a Netvibes.

  5. tresblau ha dit:

    Només he provat aquest però de moment va bé.

  6. aniol ha dit:

    Doncs el Netvibes a mi sí que sembla que em funciona, potser ja he trobat l’eina que per fi em farà útils els RSS.
    Si el Google Reader et va bé no tens perquè canviar. Jo és que no l’he provat mai el de Google, i ara que Netvibes sembla que em convenç… Quan una cosa va bé i t’és útil no la canviïs (en el teu cas el Google Reader).

  7. stk_456 ha dit:

    Això del Netvibes sembla impresionant. El probaré

Deixa un comentari

