El Firefox

https://i0.wp.com/img392.imageshack.us/img392/593/userbrowserfirefoxbz2.png

Suposo que avui dia utilitzar Mozilla Firefox ja no es fa tant estrany, les facultats ja l’acostumen a posar entre el programari bàsic dels ordinadors, la gent se’l recomana,…

Però no tothom arriba a fer-lo servir per més coses que per a visitar webs, potser tu ets d’aquells/es que no tenen cap extensió al Firefox.


(3/09/07 17:22) Afegit: Tresblau ara m’hi ha fet caure que potser molta gent ni tan sols saps què és una extensió. Doncs la Wikipedia en castellà us ho pot explicar bàsicament:

Aviso que les extensions que anomenaré són per a la versió 2.0 del Firefox. N’hi ha algunes que també funcionen a la versió 1.5 però no ho he comprovat.

Extensions que hi tinc ara instal·lades:

  • ChatZilla: Extensió que et permet connectar-te a xats IRC a través de la interfície del Firefox.
  • ColorfulTabs: Per a colorejar les pestanyes. Sembla una ximpleria, però al final l’aparença del Firefox es fa una mica més clara, sobretot per a diferenciar les pestanyes segons la web que s’hi visualitza.
  • ColorZilla: Serveix per a que se’t mostri els colors d’una web en codi hexadecimal. Molt útil en el disseny web i demés. Si ja tens un color picker extern potser aquesta extensió no et serà molt útil.
  • FireFTP: Client FTP per a Firefox.
  • Gmail Notifier: Una extensió que et revisarà el teu correu a Gmail i t’avisarà quan rebis un nou correu electrònic. Sembla que amb la última versió porta la opció d’afegir-hi més d’una direcció de correu electrònic.
  • Link Evaluator: Extensió que revisarà les teves Adreces d’Interès, indican-te quines webs ja no existeixen. Molt útil per mantenir-ho al dia.
  • OpenBook: Per a personalitzar una mica més la secció Adreces d’Interès.
  • pageaddict: Et mostrarà en un gràfic l’ús que fas del Firefox.
  • PDF Download: Per a descarregar els arxius PDF directament i evitar que s’obrin dins el Firefox cosa que a vegades fa que s’alenteixi la visualització de webs.
  • Save As Image: Guarda la web que estàs visitant o una porció d’ella en imatge.
  • Secure Login: Un gestor d’usuaris i contrasenyes per a facilitar la seva introducció a les webs.
  • Stop-or-Reload Button: Per a actualitzar i parar-ne l’actualització de les webs.
  • TubeStop: Per a que quan apretis un enllaç a un video de YouTube, aquest no es reprodueixi automàticament. A més sembla que impedeix la reproducció de publicitat als vídeos de YouTube.
  • User Agent Switcher: Per a enganyar els servidors i fer-los creure que estàs fent servir Internet Explorer o algun altre navegador. Molt útil per quan et trobes amb webs que només funcionen si fas servir Internet Explorer.
  • Yahoo! Mail Notifier: Fa el mateix que fa el Gmail Notifier però amb correus Yahoo!.
  • Zotero: Aquesta encara l’estic provant, no fa ni una setmana que la vaig instal·lar. Sembla que serveix per a prendre notes i més coses.
  • Firebug: També tens Web Developer. Un editor de codi HTML/CSS/… Interessant en certs moments tot i que jo em quedo encara amb el Notepad++, que no és cap extensió però és més complet.

Espero que tot aquest llistat serveixi a algú.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en General, Programari Lliure. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

12 respostes a El Firefox

  1. tresblau ha dit:

    Primer felicitar-te per la mudança, molt bé.
    Tens moltes extensions i jo ni se que és una extensió.

  2. aniol ha dit:

    Ja he afegit al post un enllaç per a saber què són les extensions per al Firefox.

  3. tresblau ha dit:

    Ara ja estic al corrent i fins hi tot n’estic col·locant alguna, ara que si no em va ve ja et faré una visita out-line…

  4. aniol ha dit:

    Això, si no et van bé és tan fàcil com desinstal·lar-les des del menú del Firefox i ja està. A més se t’actualitzaran quan iniciïs el Firefox.

  5. stk_456 ha dit:

    Jo fa força temps que utilitzo el firefox i tenia entès que les extensions feien anar mes lent el firefox. El que no sabia es que n’haguessin tantes i tan útils

  6. aniol ha dit:

    Sí, potser algunes extensions fan més lent el Firefox quan s’engega. Però vaja, jo hi tinc totes aquestes instal·lades i encara se m’engega més ràpid que l’IE.

  7. eva ha dit:

    jo només tinc el gmail notifyer…i va molt bé francament

    per cert, tens un meme al meu blog

  8. aniol ha dit:

    Va bé que m’ho diguis.
    N’estava fent un del bloc de la Menxu, però em sembla que primer faré el que em dius tu que és més ràpid de fer.

  9. stk_456 ha dit:

    Jo acabo d’instalar la extensió Sage un lector de feeds i és una meravella.

  10. aniol ha dit:

    Vaig provar això del Sage, però de moment estic amb Netvibes.

  11. MaRiNa ha dit:

    Hola! Moltes gràcies, jo ja feia servir firefox, i ja tneia extensions com ara el greasemonkey i els diccionaris. Pero soc d’aquestes persones que els agrada que els donin tot mastegat, si m’han fet una tria dels mes interessants d’alla trio perque s’ha de reconeixer que la quantitat de complements que hi ha es impressionant, i alguns sense cap utilitat “util”

Deixa un comentari

